Koncepcionálisan számos ponton lehet bírálni az új masinát. Nem is enduró, csak túramotor, ekkora hengerűrtartalomból jóval nagyobb teljesítmény is kihozható, vagy éppen ez is csak egy divatmotor. Nos, ezek talán igaz megállapítások, de ha a gyakorlatot nézzük, akkor a Versys 1000 egy jól eltalált masina.
A túraendúrók döntő hányada aszfalton marad, legrosszabb esetben is csak egy-egy földútra merészkednek a tulajok. Ilyen szempontból a 17-es kerekek éppen elegendők, és a 155 milliméteres hasmagasság is megfelelő. Talán a futómű kritizálható a leginkább, a 43 milliméteres fordított teleszkópokon csak az előfeszítés és a kirugózási csillapítás állítható, akárcsak a hátsó rugóstagon – persze valójában nem kérdés, hogy a motorosok mekkora hányada foglalkozik a gyári beállítás megváltoztatásával… Mindenesetre az endúrókat idéző kialakítás, a kényelmes testhelyet, a nagyobb rugóutak egy hosszabb-rövidebb kiruccanás vagy éppen túra esetén is garantálják a kényelmet.
A 116 lóerős csúcsteljesítmény valóban nem a technika csimborasszója, főleg ekkora hengerűrtartalom mellett – akinek azonban ez nem elég egy tartalmas utcai motorozáshoz, az sürgősen tanuljon meg motorozni, vagy menjen haza, és gondolja át az életét. Igaz, hogy csúcsteljesítmény a donor Z1000-hez képest is 20 lóerővel alacsonyabb, a 102 newtonméteres nyomatékcsúcs is kisebb 8 egységgel, azonban az erőforrás áthangolásának hála az alsó- és közepes fordulatszám-tartományban nagyobb teljesítmény és nyomaték áll a rendelkezésre, ami a megcélzott felhasználási terület szempontjából még előnyösebb is.
A 239 kilogrammos menetkész tömeg nem éppen pehelysúly, de ha teljesen őszinték vagyunk, ebben a kategóriában ez nem is olyan kirívó érték. S ha már a kategóriánál tartunk, meg kell említsem, hogy az ebben a szegmensben elvártnak nevezett elektronikai segédeszközök is beépítésre kerültek. A teljesítmény-leadás két módban állítható, „butított” állásban a masina csak a teljesítmény 75%-át engedi használni szelídebb gázreakciók mellett. A kipörgésgátló egy újabb fejlesztés, ezen a motoron ez három fokozatban állítható, míg az ABS a gyári felszereltség része. Az elektronikai nyalankságokat egy ideális fogyasztási állapotot mutató kijelztő teszi teljessé.
Mindent összevetve kijelenthető, hogy a Versys 1000 egyáltalán nem egy előremutató, kategóriájában kiemelkedő technikai színvonalú motorkerékpár. Persze racionálisan szemlélve a világot ez csak vonzóvá teszi a gépet. Ez egy őszinte masina, nincs talmi csillogás, felesleges, soha ki nem használt, de megfizetett kiegészítők és csúcstechnika – korszerű, de ésszerű is egyben. A bónusz, hogy lesz egy GT felszereltségű gyári változat. Ha a motor árát sikerül jól belőni, egy igazi sikertörténet lehet a Versys 1000-ből.
(A részletes technikai adatok a Kawasaki honlapján olvashatók.)
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Csak a láncot kéne elhagyni róla.
Ez a blokk a z1000-ből származik, vagy saját fejlesztés?
Egyébként meg a vfr cross-tourer vagy fél mázsával nehezebb.
Igen, a Z1000 a donor, áthangolt vezérlést kapott ez a változat (bár ez benne van a szövegben).
Ha a láncot meg elhagyod, akkor nem tudsz vele menni, max. gurulni… 😀
“nincs talmi csillogás, felesleges, soha ki nem használt, de megfizetett kiegészítők és csúcstechnika” azért a háromfokozatú kipörgésgátlót már lehet ennek nevezni, meg a benzinfogyasztásos szarságot is. Inkább raktak volna rá egy teljesen állíthatós felfüggesztést, ha már úgyis sport túra, mert arra nagyobb szükség van, mint variálni a kipörgésgátlót.
Amúgy ezzel a géppel is úgy vagyok, mint a kistesójával, nem tudom eldönteni, hogy tetszik-e vagy sem.
Ez kissé ormótlan lett.
Egy ilyen hosszú távú túragépen illene elhagyni a lánchajtást is,nem nagy élmény a láncot csesztetni állandóan.
http://www.kawasaki.de/Versys1000
Gond lehet, hogy nincs hozzá középsztender, és nem is lesz valszeg, mivel nem fér el a katalizátortól (mint a Z1000SX esetében), így túrán gond lesz a lánc kenegetéssel. De ha kardános lenne, akkor meg + 15-20kg. A Triumph Tiger Explorer jobbnak tűnik, de valszeg, az drágább is lesz.
http://www.triumphmotorcycles.de/motorr%C3%A4der/sortiment/adventure/tiger-explorer/2012/tiger-explorer/spezifikationen
Arról majd holnap jelenik meg az anyag…
Láncmacera ellen automata olajzó! Évek óta nem nyúlok a lánchoz. Csak az olajzó tartályát töltöm időnként. Ez csak egy Kawa, ohne kardán.
Különben a Scott Oiler tényleg a legkézenfekvőbb megoldás erre az egész problémára. Nekem már 2005-ben az volt a DL650-en. Éppen ezért simán vennék ma is láncos motort (értsd: ez nem lenne elriasztó dolog cseppet sem), csak kell rá egy ilyen olcsó kis kütyü.
A láncon és a kardánon kívűl van ám más is…
Szerintem ezt elkapkodták. A 650-es Versys tele van érdekes megoldásokkal. A blokk mindenkinek tetszik, a kipufogó, az oldalra tolt rugós tag, a hátsó futómű háromszög lengőkarja mind-mind dögössé teszi azt a motort. Ez meg egy ilyen összelegózott igénytelen valami. A hátsó futómű egyszerű zárt szelvény, máshonnan kukázott blokk, egyedül a fröccsöntőműhely menti, ami még menthető. A Versys-forma nekem bejön, de a műszaki tartalom nem.
Én Varához szoktam, tudom, ott a géphez választott legcsendesebb sisakkal is picit fárasztó a hosszú utazás a szélzaj, a kivédhetetlen turbulenciák miatt. Annak ellenére, hogy a szél- és esővédelmét nagyon jónak tartom.
De ÚJ FOGALMAIM vannak az (aszfaltra tervezett) enduróról!
Volt alkalmam a Kawasaki Versys 1000 új gépét kipróbálni. Csupa kellemes meglepetés, ez A MOTOR! A Varához képest sokkal könnyebb, sokkal-sokkal erősebb, fürgébb, kezesebb, fordulékonyabb, barátabb, tényleg csak dícsérhetem… Alacsonyabb súlypont és ülésmagasság, 17-es kerekek, CSENDES, szélnyomás és szélzajmentes (de tényleg). Az állítható plexi alsó és felső állásában sincs turbulencia (érthetetlen, de füldugó sem kellett) 150-160-ig próbálva! Tele biztonságot szolgáló elektronikákkal, stb, stb… A Z1000SX jól bevált motorja áthangolva, győnyörű hanghatások… (de nem kell az ott meglévő aránylag nagy szélnyomással küzdeni). Nagyon kiváló fékrendszer!
Tessék mindenkinek kipróbálni! Nálam telitalálat. (ez lesz a következő motorom nekem mostantól ez az etalon! komolyan, száznál, hatodikban hallani, ahogy a kis elektromos akármik ki-be-átkapcsolnak. minden fordulaton, minden fokozatban és minden sebességnél a véget nem érő bődületes motorerő, eszméletlen gyorsulás…)
A Kawasaki KIVÁLÓ MOTORT alkotott!
A Motorrevü legújabb (2012/11) számában, a nálamnál sokkal inkább hozzáértők is egyértelmű győztesnek hozták ki a Versys 1000-est!
1. Kawa Versys 1000 372 (pont az adható 500-ból)
2. Husqvarna Nuda 900R 321
3. Aprilia Dorsoduro 1200 297
4. KTM 690 Duke 281