Ardys Kellerman és Voni Glaves új észak-amerikai rekordot állított fel, amikor Kolorádóban, BMW motorkerékpárjaikkal elérték az egymilliomodik megtett mérföldet, azaz 1,6 millió kilométert. A BMW Motorrad USA és a BMW Motorkerékpár Tulajdonosok Szövetsége is elismerésben részesítette a két világutazót, valamint az Iron Butt Association (szabad fordításban Vasseggűek Társasága) is szeretné hivatalos rekorddá nyilvánítani az elért eredményt.
Az egymillió mérföld eléréséhez a két hölgy több mint 50 államhatárt lépett át, bejártak minden kanadai tartományt, valamint olyan országokban motoroztak, mint a Dél-Afrikai Köztársaság vagy Új-Zéland. A hölgyek között valószínűleg a világon egyedülálló ez a táv, melynek megtételéhez mind a kettőjüknek több mint 25 évre volt szüksége.
„Sok motorom volt, amit szerettem, de egy igazán a szívemhez nőtt, a BMW R 1100 RS típusú túramotorom, amit 1993-ban, teljesen újonnan vásároltam. Ezzel a modellel több mint 350 ezer mérföldet teljesítettem az évek során. A BMW motorjaim mindig megbízhatóak voltak és nagyon szerettem a technológiai újításaikat, különösen az ABS fékrendszer nyújtott nagy segítséget útjaim során. A jelenlegi motorom is BMW, egy vörös fényezésű F 800 S modell”– meséli Voni.
Voni és Ardys is nagy tapasztalattal rendelkezik a hosszútávú motorozásban. Voni egyszer, Ardys pedig négy alkalommal teljesítette az Egyesült Államokban kétévente megrendezendő Iron Butt rally-t, amelyen az indulóknak 11 nap alatt kell végigjárni az 11000 mérföldes távot.
„Büszke vagyok rá, hogy minden egyes kilométert balesetmentesen tettem meg és továbbra is szeretném folytatni ezt a hagyományt, amikor kétkerekűmmel járom a világot. Szeretek kitűzni olyan egyéni célokat, amik mindig túl vannak azon, amit szerintem teljesíteni tudok. Aztán végül mindig teljesítem őket” – teszi hozzá Voni.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Hát, most irigy vagyok. Meg mondhatnám, hogyha lenne pénzem, akkor én is meg tudnám csinálni. Ez biztos így is van. De nem mindenkinek adatik meg ez a nagyszerű lehetőség. Úgyhogy inkább mégsem leszek irigy, hanem kihasználom azt, ami nekem adatik meg.
“Büszke vagyok rá, hogy minden egyes kilométert balesetmentesen tettem meg…” És akkor erre mondják azt, hogy aki nem esett, az nem motoros. Akkor ez a csaj biztos kezdő. Szóval nem hiszek abban, hogy mindenkinek el kell legalább egyszer esnie ahhoz, hogy ‘fel legyen avatva’ motorossá. Bevallom, hogy én már estem. De azt is bevallom, hogy még mindig kezdőnek érzem magam… És ha lesz rá keret, el fogok menni egy motoros tréningre!
Hihetetlen teljesítmény. Egyébként ezt össze lehet számolni és tudni, hogy na most vagyok 1.6milliónál, hurrá? Valószínűleg költői a kérdés….. 🙂
Moto-Cat, Balesetmentes lehetsz úgy is, ha elborultál, feldőltél, elcsúsztál.. szerintem.
Durva.
Mondjuk kiváncsi lennék hogy hitelesítik az ilyesmit..
25 év baleset nélkül….hát esni már estem még smkp-val….most már nem szeretnék…sajnos ez nem csak tőlem függ.
Én sem hiszek abban hogy mindenképp esni kell, ezt csak olyanok mondják akikkel megtörtént és nem szeretnének bénának tűnni.
Az elesés meg a baleset nálam nem teljesen fedi egymást. 🙂
Elesni szerintem belefér a balesetmentes közlekedésbe. Ha olyan kisebb fajtáról beszélünk, ami után tovább is tudsz menni. Mondjuk nekem már volt, hogy vittek. Konkrétan Dani, a röntgenig. 🙂
A baleset vagy a nagy zakó, vagy az autóval való komolyabb ütközés. Na ezeket kell elkerülni, és akkor az már szerintem hatalmas eredmény.
Meg különben is: a jó motoros az, aki megöregszik. 🙂
És ezek a “csajok” jó motorosok!