A Honda nem bíz semmit a véletlenre, „a közelgő EICMA előtt” az utolsó napokban is igyekeznek a figyelmet legújabb technikai újdonságaikra terelni. Az új sorkettes erőforrás, az arra épülő Integra és két másik modell mellett esetünkben a csemegét a DCT váltó kisebb, könnyebb, olcsóbb második generációja, illetve az azt bemutató alábbi videó jelenti. A két éve a VFR1200FD-ben debütáló, azóta általunk is tesztelt változatot a japánok egy kevésbé körülményes, így elméletileg olcsóbb konstrukcióban teszik szélesebb vásárlóközönség számára is elérhetővé. Nyilván ez a nyomatékváltó nem állítható párhuzamba a motoGP-ben használt jóval bonyolultabb, összetettebb IGS rendszerű szerkezettel, azonban a három módban használható eszköz így is jelentős ugrást jelent a jelenleg elterjedt váltókhoz képest.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Számomra egyedül az nem redül ki egyértelműen a videóból, hogy ez miben egyszerűbb/fejlettebb/modernebb a korábbi DCT rendszertől. Illetve mitől olcsóbb? (Gondolom ha választ kapunk az első kérdésre, akkor egyúttal a másodikra is…)
Elsőre annyi tűnik fel, hogy a két kuplung a primer hajtás fogaskerekének nem egy, hanem két oldalán van (ez nem hiszem, hogy forradalmi változás). Talán a fokozatok kapcsolását oldották meg egyszerűbb módon?
Szétszedték azt a komplex dupla kuplungkosarat. Gondolom a vezérlés is egyszerűbb így.