Az új Ducati szíve, lelke

Újdonság
2011. október 11., kedd - TeeJay

Brutális teljesítményadatok, ultramodern technika fémbe öntve, a térdremegés valahogy mégis elmarad.

Hirdetés


Cimkék:


Hozzászólások (5 hozzászólás)

R850R -

Nem az lenne egy 2 hengeres előnye, hogy mindenhol van nyomaték? A diagram alapján eléggé kell pörgetni a motort, hogy megjöjjön az erő.  


Atti -

“Az indításkor a hengerekben egy szokatlan megoldással csökkentik a kompresszióból származó ellenállást. A kipufogó oldali tengelyeken egy-egy röpsúly található, amelyek alapjárati fordulat alatt visszahúzódnak, és egy bütykön keresztül minimálisan beemelik a szelepeket, így csökkentve a hengerekben a nyomást.”

Ez lenne az automatikus dekompresszor, nem hiszem hogy annyira szokatlan megoldás, nekem is ilyen a masina, igaz csak egy henger van (F650 GS)

 


eko -

“Nem az lenne egy 2 hengeres előnye, hogy mindenhol van nyomaték?”

Nem.


TeeJay -

V2 jellemzők (a teljesség igénye nélkül):
+ asszimetrikus gumiterhelés (ld. “big bang”)
+ keskeny kialakítás
+ relatív alacsony tömeg (egy sor2-es persze még könynebb lehetne…)
– nagyobb terhelés az alkatrészeken
– vibráció
– kisebb literteljesítmény
– kevésbé kompakt kialakítás
(- ált. nagyobb étvágy)

Persze ezeket részben lehet cáfolni is, eseti példákkal. A V2 is csak egy általánosítás: a Harley is V2-eseket gyárt, meg a Ducati is…

Ez a “V2=nyomaték” ostobaság a hosszúlöketű, nagyköbcentis vasak miatt van a köztudatban (mellékesen: kell hozzá egy masszív főtengely, meg egy jó kis lendkerék).


TeeJay -

“Ez lenne az automatikus dekompresszor”
Ez nem az lenne, hanem az. 🙂

“nem hiszem hogy annyira szokatlan megoldás”
Nyilván egy egyhengeresen ülőnek nem az. Egyébként nem azt írtam, hogy egyedi, eredeti vagy éppen ritka megoldás. Csak éppen pörgős, nagyköbcenits többhengeres sportmotorokon nem igazán elterjedt (persze lehet, hogy tévedek, végülis nem vagyok mérnök, és a több gigányi service manualom jelentéktelen részét olvastam, azokat sem teljesen) – ellenpélda: TL.

Kontextus fogalma “megvan”? 😉


Előző bejegyzés

Rakétával a traffipax ellen

2011. október 11., kedd
Radar

Következő bejegyzés

Motoros vérszállítók

2011. október 12., szerda
Társadalmi munka

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt