Nem tudom, hogy csak a késői időpont, vagy csak az ötlet szinte már a józan ész határait feszegető mivolta miatt állok (ülök) szótlanul a monitor előtt. Legjobb emlékeim szerint a nemrégiben lezajlott BMW Motorrad Innovation Days (ekkor mutatták a motorokra szánt aktív felfüggesztést, no meg a Nuda R-t) idejében lehetett először hallani a rázkódás-csökkentő ülés ötletéről, mostanra előkerült a szabadalmi igény.
A terv persze nagyon is jól tükrözi a német mérnöki gondolkodásmódot, amennyiben egy adott problémát egy új berendezés megalkotásával próbálnak meg megoldani. A vélhetően túramotorokra szánt kiegészítő az első futóműre épített és magán az ülésen elhelyezett szenzoroktól érkező jelek alapján módosítaná az ülés szerkezetébe beépített csillapítás mértékét, ezáltal csökkentve az egyenetlen útfelült miatt keletkező vibrációt.
Persze egy szabadalomból nem lesz automatikusan valódi termék, de néha azért elámulok, hogy milyen ötletek születnek vélt vagy valós problémák kezelésére. A BMW motorok futóműve már jelenleg is kiemelkedő (már ha valaki meg tud barátkozni azzal, hogy az nem ad semmilyen visszajelzést az útról), ehhez egy szimpla habszivacsból készült ülés nyilván megalázóan egyszerű megoldás a vibráció kezelésére…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Ki az a pihentagyú, akinek ilyesmi az eszébe jut?!
TeeJay, ezen a “nem ad semmilyen visszajelzés” dumán azért mindig szénné röhögöm magam! 😀
Ó, hogy fogják ezt kajolni a vastag pénztárcájú dinkák.
Ó, hogy elveszett a motorozás igaz mivolta ezekben a részletekben…
Ezt én sem értem soha.
Ha autópályán rámegyek a szaggatott terelövonalra érezni lehet.
Ha bedöntve rámegyek egy zebrára érzem, hogy mikor kezd el csúszni és mikor tapad újra.
Milyen visszajelzést kéne még éreznem?
Nem tudom mennyire jó egy BMW csillapítása…de egy külön rugozó nyereg tekercsrugókkal egyszerübbnek tűnik.
Én is jót nevettem, főleg ennek tükrében:
“Ez pedig egy sokkal semlegesebb úttartást eredményez, amelyet gyakran ér az a vád, miszerint nem ad visszajelzést az útról. Erre mondják a rendszer hívei, hogy minek nekem a visszajelzés, elég ha mindíííg, minden körülmények között biztosan fekszi az utat a motorom.“
:-)))
Persze, ezzel szoktak a BMW-sek védekezni. Én amúgy nem (tőlem ezt még nem hallottad), mert nem értek egyet vele.
Mindig elégedett voltam a BMW-k útról adott visszajelzéseivel. Ugyanaz a véleményem, mint Ekonak: lehet vele érezni mindent, amit kell. Legfeljebb nem esel le vele az útról, mint 1-2 japó fenevaddal. 🙂
Amivel nem vagyok elégedett, az a régi, szervós fékrendszerek visszajelzése. Na az elég tompa. 2007 óta sokkal jobbak a BMW fékrendszerek. Nem hatékonyságukban, csak kezelhetőségükben.
Ha már egy BMW-s cikk
Mackó neked a Bömin volt már valamilyen probléma a kardénkeresztel?
Elvileg a régebbi K-s típusokon 80ekm körül szétmentek, de az újabb boxereknél is van hasonló probléma?A tiédben több mint 100ekm van tapasztaltál valamilyen rendellenességet vagy bárki aki ezt a kommentet olvassa?
Köszönöm
Az enyém annyiban speciális, hogy nem túl átgondoltan az 1200GS megjelenésekor kitalálták, hogy élethosszig tartó olaj van a szöghajtásban. Vagyis soha nem kell cserélni. A dolog nem vált be, 2008 vagy 2009 során meg is változtatták. Hivatalosan is.
Az általam használt motorban 50 ezer kilométernél volt az első csere – elég elrettentően nézett ki, ami kijött belőle. 70-nél kellett cserélni egy csapágyat, majd most 109-nél jelent meg némi olajfolyás rajta. Na ekkor lett megbontva. Olyan állapotban voltak a csapágyak, hogy érthetetlen, miért nem esett szét. Nyilván az első 50 ezer egy olajjal megtette a dolgát.
Most minden csapágy és szimering cserélve lett benne, és 10 ezrenként az olaj is lesz (ahogy 80-tól van is). Majd 200-nál elmondom, ez így megfelel-e a hosszú élet zálogának. :-) Amúgy a kúpkerekek nagyon szép állapotban voltak, meg minden egyéb mechanikus alkatrész is, csak a csapágyak fáradtak meg kissé…
Hasonló megoldást már mechanikus/hidraulikus formában láttam öreg MTZ-ken… ezek szerint az oroszok lepipálták volna a bajorokat??? 🙂