A 2008-as hitelválság hatásait a mai napig is nyögi a világgazdaság, így a motorkerékpár-ipar is. A megszorítások, a takarékosság és a strukturális átalakulás éveit élhettük, éljük. Ilyen helyzetben kevés igazi újdonságot láthattunk kétkeréken. Különösen igaz ez a sportmotorok világára. A drága fejlesztések lelassultak, elmaradtak, a gyártók felhagytak a szokásos 2-4 évenkénti radikális modellfrissítésekkel, éppen csak a már tesztelés alatt álló modellek kerültek a boltokba.
Bár a fenti képek alapján nehéz komoly következtetéseket levonni, hiszen a plasztik alá egyetlen újságíró sem lát be, de úgy tűnik, a Honda a jelenlegi trendhez igazodva csak apróbb módosításokat eszközölt a 2012-es CBR1000RR-en. A típus utolsó változata még 2008-ban került a piacra, életciklusának felénél csak egy kisebb ráncfelvarrást ejtettek meg rajta. Hagyományosan jövőre egy teljesen új aranyszárnyas sportmotort kellene látnunk, a Hong Kongban lencsevégre kapott gép fotói alapján azonban erre nem számíthatunk – persze majd ősszel kiderül, hogy a motor szívéhez hozzányúlt-e a Honda. A képek tanúsága szerint a változások listáját a nyesett oldalidomok, a minimálisan áttervezett fejidom, módosított légbeömlők és lámpák, új kerekek és a Showa nagydugós teleszkópjai színesítik. Nyoma sincs duplakuplungos váltónak, a képeken és a videón látható gép még csak nem is az ABS-es változat, és valószínűsíthető, hogy a konkurenciánál alkalmazott kipörgésgátló és az ahhoz tartozó komplex elektronika is hiányzik. Ami igazán elgondolkodtató, az a 20 éves jubileumi matrica: ez felveti a lehetőséget, hogy csupán egy limitált sorozatú masinát láthatunk. Kérdés, hogy ez a Blade felér-e a 20 éve kiadott, a sportmotorok világát forradalmasító CBR900RR-el. Remélhetőleg a kiszivárogtatott képek után hamarosan az érdemleges információk is megérkeznek.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »