Amerikában szabadalmaztatott új technológiát a Honda. Az elektronikus kuplungkar megszüntetné a hagyományos mechanikai kapcsolatot és az ECU dolgozná fel a beérkező adatokat, a fogáserőt pedig érzékelők és aktuátorok váltanák. Azaz lényegében egy kapcsolóvá válna, amihez egy hidraulikus egységgel generálnának mesterséges ellenállást, hogy a hagyományos motorkezelés megmaradjon.
És hogy miért jó ez? Aki állt már az út szélén elszakadt bowdennel, annak valószínűleg nem kell túlmagyarázni. De más előnyei is lehetnek egy ilyen technológiának.

Az elektronikus kuplungkar leginkább a ride-by-wire technológiához hasonlítható. És ahogy az elektronikus gázkar új lehetőségeket nyitott meg a motorozás terén – gondoljunk csak az állítható menetvezérlő programokra vagy a rajtautomatikára – úgy a clutch-by-wire is tartogathat okos meglepetéseket. Például pontosabb és a komplex folyamatot tekintve rövidebb idő alatt végbemenő váltást. Vagy menjünk visszább és gondoljunk egy kezdő motorosokat segítő, a lefulladás elkerülését megkönnyítő technológiára.

Cimkék:
Vicces reklámmal hívja fel a Dán Közútbiztonsági Hatóság bukósisak viselés fontosságára a figyelmet, ami alól egy viking sem bújhat ki.
Elolvasom »Az MV Agusta vezérigazgatója, Timur Sardarov egy interjúban beszélt arról, hogy valamit határozottan kezdenének az Elefant névvel.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »