Bár legtöbbünknek megvan a saját elképzelése, mitől is szép egy motor, azt hiszem bátran kijelenthető, hogy az MV Agusta új modellje, az F3, egy igazán gyönyörű masina. Az alapváltozat méltán kapta meg tavaly az EICMA-n a legszebb motor díját, a limitált első sorozat még különlegesebbé teszi ezt a szépséget. A korábban kiszivárgott információknak megfelelően készül a típus első, az olasz márka történetében elhíresült „Serie Oro” változata. Az első kétszáz példány felszereltsége különleges lesz, ami talán indokolja a modell magas, 24’900 eurós árát (az alapváltozat várhatóan 11’500 euró lesz). Ezzel az árral a gép megkérdőjelezhetetlenül luxus kategóriás, akárcsak a nagytestvér F4 RR változata.
A speciális alkatrészek a mai versenysportban szokásos különlegességek: magnézium kerekek és hátsó lengőkar, a legmodernebb Öhlins teleszkópok és hátsó rugóstag, monoblokk Brembo fénynyergek, szénszálas műanyag idomok és kipufogó-végek, no meg persze a ma már szinte elmaradhatatlan elektronikai csomag. A jelenlegi változat teljesítménye 137 lóerő, a mérnökök előtt azonban a 140 lóerős csúcsteljesítmény lebeg célként – ennyit tud a honfitárs Ducati konkurensnek tekinthető 848 Evója. A 675 köbcentiméteres erőforrás maximális fordulatszáma a hírek szerint magasabb lesz 15’000 fordulat/percnél, s a technika különlegességét az ellentétes irányban forgó főtengely teszi teljessé, amely a gyorsításoknál és a masina kezelhetőségében kap szerepet. A különleges változat első példányai várhatóan még az idei év végén a szerencsés vásárlókhoz kerülhetnek.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
MA jelentették be, hogy 11990 € lesz az alapváltozat.
Kijöttek a hivatalos sajtófotók is, feltöltöttem őket a galériába.
11.900 júró igencsak versenyképes ár, egy mezei gixer is e körül mozog, és azért exkluzivitásban még mindig nem hasonlítható össze egy MV-vel.
Ha új motort vennék, igencsak meggondolnám, bár nekem a következő valami olyasmi lesz, amit nem sajnálok nyúzni esőben-sárban, ezt sajnálnám…
Naja, ez a motor baromi értelmetlen, viszont annál inkább hat az érzelmekre. Nagyon like. Kár, hogy szervízhálózat az errefele gyakorlatilag 0.