2012 a változások éve lesz a motorversenyzés csúcsát képviselő GP-sorozatban. A királykategóriában „visszatérnek” az 1000 köbcentiméteres erőforrással szerelt motorok, de talán nagyobb jelentőséggel bír a kétütemű belépő-osztályt, a GP125 kategóriát váltó Moto3 indulása. A japán gyártók már évek óta aspirálnak a kisköbcentis négyütemű erőforrások alkalmazásáért, a Dorna, a motoGP jogtulajdonosa pedig végül kötélnek állt. Így a 2010-ben indult Moto2 után jövőre a legkisebbek is négyütemű gépekkel fognak versenyezni.
A 4T 250-esek egyik legnagyobb szószólója talán a Honda volt, releváns fejlesztésükről már tavaly olvashattunk, s karácsonykor az első videót is megtekinthettük. A Honda a napokban bejelentette az NSF250R hivatalos bemutatójának időpontját és helyszínét. Az eseményre a következő motoGP futamot megelőző csütörtökön, június másodikán délután fél négykor kerül sor a katalán versenypálya paddockja mögötti területen. A masina nem csak a sajtóeseményen fog megjelenni, másnap délután ötkor illetve 5-én, vasárnap délelőtt a 800-asok bemelegítő etapja után a pályára is felhajt vele Alex Crivillé egy-egy demokör erejéig.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Rendben lesz ez a kategória!
Már csak a nagyoknál kéne kitalálni valamit.
+10 versenyző jól jönne még a rajtrácsra.
Én nagyon egyszerűen azt mondanám a gyártóknak, hogy ennyi max. keret amiből le kell tudni gyártani egy motort. Így lehetne csökkenteni a költségeken, és kötelezném a gyártókat hogy amennyire van igény azt gyártsák is le.
Mindenki jól jár:
a nézők közel azonos technikát láthatnak
a verseny kiegyenlítettebb
jóval több induló lenne a versenyeken
több gyártó is be tudna szállni a versenybe