A Roehr Motorcycles elkötelezett híve a hasalós bringáknak, közel két éve beszámoltunk már érdekes kompresszoros konstrukciójukról, amely affelé szokásos módon egy jó nagy V2-es blokkra épült. Mára azonban haladtak a korral, és ők is belefogtak a tisztán elektromos motorkerékpárok piacának meghódításába.
Munkájuk egyik eredménye a Roehr eSuperSport. A gép fő tehnikai paraméterei: a hajtásról egy 67 lóerős egyenáramú motor gondoskodik váltó nélküli állandó 12:60-as áttétellel (lánchajtással, temészetesen). A motort egy lítium-vas-polimer akkumulátor táplálja, a fedélzeti feszültség 96 volt. Maga a hajtáslánc az acél csővázban teherhordó elemként is funkcionál.
Egyébként kompakt kis szerkezet lehet a Roehr eSuperSport, hiszen az 1422 milliméteres tengelytáv, a 24 fokos villaszög és a 89 milliméteres utánfutás a 160/60ZR17-es hátsó abroncsmérettel karöltve jó kezelhetőséget feltételez. Amin persze így érzésre kicsit rontani látszik a 213 kilogrammos menetkész tömeg, de el kell fogadni: itt tart jelenleg az akkumulátortechnika. A dinamikával nagy baj nem lehet: a végsebesség 160 kilométer/óra, amelyet vélhetően elég jó ütemben ér el a gép, hiszen a villanymotorok lineáris teljesítmény-leadásának ez az egyik legnagyobb gyakorlati haszna.
A villanysportoló ára sajnos még a lehetőségek hazájában sem éppen baráti: átszámítva közel 3,5 millió forintnyi zöldhasút kell leszurkolni érte. Az pedig a minőségi futóműalkatrészek ellenére sem nevezhető csekélységnek.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Csak néznek a nagy Amcsi környezettudatosok. csodálják a minőséget.
Mert az is… Nagyon szuper motor. Nekem is ilyen van, és csak dícsérhetem. Sajnos, vagy nem sajnos benzinmotorosban.
Ez egy Hyosung GT650R átalakítása.
És csodálatos motor.
De te mennyivel kellemesebb áron vetted!
Sokkal olcsóbban.
Abból a 2,5 millióból ami a két ár között van, jelen benzinárak mellett, úgy 30 évig tankolhatom, és jóval erősebb is a motorom.
Hatótávot nem közöltek? Vagy ezeknél nem számít?
Rég várok olyasmire, amivel túrázni is lehet… nem mintha ilyen áron vennék. Azzal együtt se, hogy a magam részéről én max 10 évet adnék a különbségnek a mai benzinárak és 3 literes fogyasztás mellett, azalatt minden további nélkül belecsorgatom a tankba.
Persze az is egy jó kérdés, hogy delejből mennyit eszik ez…
Csak azt nem értem, mi az a tankszerű púp a motoron. Csak azért kell,hogy motornak 🙂 nézzen ki? Másra is lehetne használni azt a helyet, mint pl. Alvaro motorján.
Mostanában nagyon, de nagyon le vagyok lassulva. Légyszi, magyarázzátok el nekem ezt a mondatot: “Maga a hajtáslánc az acél csővázban teherhordó elemként is funkcionál.”
Benzinüzemű járműveknél ez olyan, mint pl. a BMW motorokon: a blokk a teherviselő elem, amelyhez rögzítik az első és hátsó segédvázakat.
Itt klasszikus értelemben véve nincs motorblokk, hanem az elektromos hajtómű és az akkumulátorok egysége által alkotott szerkezet képez teherviselő elemet. Valóban nem pontos a hajtáslánc erre, hiszen az magában foglalhatná a láncos véghajtást is akár (amely nyilván nem teherviselő elem), de jobban nem tudtam megfogalmazni.
Persze robbantott ábrát vagy idom nélküli fotót nem láttam a gépről, így csak az angol leírás fordításaként írtam, hogy így van. Lehet, hogy nem igaz, de a cég ezt publikálja róla.
Rotter: az a hely nagyszerűen alkalmas pakolásra, de ráhasalni marha kényelmetlen, gondolom ezért ilyen egy elektromos speed Nem arra készült, hogy használják (mármint ingázni, túrán, ilyesmi… izé, szóval, na…)
Ennek a motornak a váza megtartja magát. Az egy térhálós acél csőváz, és nagyon merev. A váz eleje tartja a kormánycsapágyat, a hátsó részére meg felszerelték a villát a központi rugóstaggal. A blokk nem része a teherhordásnak. A blokk illetve az akkumlátordoboz szerintem a burkolat tartásában kaphat szerepet.
Csak én látom így, vagy a Hyosung valóban az MVA F4-ből merített ihletet ehhez a géphez. Legalábbis a formaterv szintjén…
Ez egy sok éve gyártott kóreai márka. Remélhetőleg Ők lesznek az elsől, akik, szériában gyártják a villamos hajtású és használhatónak tartott motorkerékpárt. Hogy hasonlít valamire? Szerintem nem. Bár minden motor kicsit egy irányba halad mint az autóknál is egyre kevesebb különbséget lehet felfedezni köztük. A villamos hajtás, ha bejönne nekem is kellene, de csak akkor, ha legalább 150 km -t képes egy feltöltéssel elmenni.