Egy versenypályát üzemeltetni komoly kihívás és felelősség. Nem mellékesen – optimális esetben – jó üzlet is. Nem véletlen, hogy a világ számos pontján törekednek a legnevesebb versenysorozatokba kerülésre. A texasi Circuit of the Americas pálya törekvéseit most siker koronázta, s ezzel Kevin Schwantz 20 éves álma vált valóra: a Dorna kedden este hozta nyilvánosságra, hogy szerződést kötött a pálya üzemeltetőjével, a 3FourTexasMGP nevű céggel, melynek igazgatója maga az egykori bajnok, Schwantz. Az egyesség szerint mindhárom GP kategória rajthoz áll 2013-tól kezdve az Austin melletti versenypályán, mely a tervek szerint 120’000 látogatónak tud helyt adni.
A sztártervező Hermann Tilke által rajzolt 5,5 km-es aszfaltcsík még el sem készült, építése csak pár hónapja kezdődött meg, de az a nemzetközi motorsport vérkeringésébe már most bekerült. A Circuit of the Americas 2012-től tíz éven át a Forma-1-nek, 2013-tól egy másik évtizeden keresztül pedig a motoGP-nek is otthont fog adni. Így ez az első amerikai pálya, amelyen párhuzamosan az autós és a motoros világbajnokság is megrendezésre kerül. Ugyan Texas eddig sem volt ismeretlen a motorsportban, hiszen Schwantz mellett Colin Edwards és Ben Spies is ebből az államból származik, azonban teljes joggal csak most került be a GP körforgásába.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Balatonring
Ez az Indy helyett lesz. A Bringet Aragon váltotta.