A Triumph az egyik legpatinásabb motorgyártó a világon, hajdani sikereit azonban beárnyékolja a cég korábbi csődje. Az újjáélesztett angol vállalat szerencsére sikeresen megvetette a lábát a piacon és stabilizálta gazdasági helyzetét. Ugyan a gyártott motorok mennyisége alapján egy kis cégről beszélhetünk, azonban az angolok motorjai különös figyelmet érdemelnek. Ennek oka részben a nem megszokott, ritka sorhármas és sorkettes erőforrásaik, illetve egyedi motor-építési stílusuk. A Triumph legjobban fogyó modelljei a csupasz élménymotorok, nevezetesen a Speed- és a Street Triple. Az angolok még tavaly bemutatták a nagyobbik masina, az 1050-es Speed Triple legújabb változatát, amely jelentős átalakításon esett át. Most a kisebbik paripához és annak prémium változatához is hozzányúltak a mérnökök, igaz, ezen a gépen a változtatások gyakorlatilag csak esztétikaiak. Ami nem is baj, hiszen Macko a több évvel ezelőtti menetpróba óta is áradozik az angol naked bikeról…
A Daytona 675R-en debütáló új stílusú márkajelzés került a motorokra, a korszerűség jegyében a gyönyörűen stilizált Triumph felirat a múlté. Hasonlóan a típusjelzés is megújult a gépeken, bár a leglátványosabb változásból, az új Speed Triple-ről átvett lámpatestekből a masina újabb generációs volta egyébként is kiderül. A külsőt érintő apróság még, hogy az alap- és a prémiumváltozat három-három új metálfényben rendelhető felár nélkül. A kristály-fehér és a fantom-fekete mellett az alapváltozat birodalmi-lilában, míg az „R” Diablo-vörösben kapható. Komolyabb változás, hogy az alapkivitel is megkapta az „R” alumínium kormányát, valamint mindkettőre a megújult Speed Triple-ön megismert új műszeregység került. Végül meg kell említsük, hogy az eddig polírozott kipufogók festettek lettek.
Lehetséges, hogy kicsit kiábrándítóak ezek a gyakorlatilag csak külsőségekben jelentkező változtatások, azonban ne felejtsük, a Street Triple eddig is egy kiemelkedő masina volt. 11’700-as fordulaton leadott 106 lóerős teljesítménye nagyjából megegyezik a mostanság szokásos 750-es japán konkurenciáéval, a 9’200-on mérhető 68 Newtonméteres nyomaték pedig ha nem is kiemelkedő, de élvezetes motorozást tesz lehetővé a 189 kilogrammos menetkész tömegű gépekkel. A legjobb az egészben, hogy a sajtóanyag szerint a típus ára sem változik. A 2012-esnek nevezett modellek pedig már a nyáron megvásárolhatók lesznek hazánkban is.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
A lámpa nekem nem tetszik,de ez ízlés dolga.
Ami igazán gond az az,hogy kezd erősen japán tucatmotorra hajazni.
Csak menni kell vele, és azonnal rájön az ember, hogy ez nem japán tucatmotor!
Nagyon remélem, hogy idén rendesen ki tudjuk próbálni…
A kinézetre gondoltam,nem a vezetési élményre.