Az alkotók az ISD of Valenciennes formatervező-hallgatói, a fantasztikus külsejű jármű pedig a 2010-2011-es tanévre készített zárómunkájuk. Szerintem megérdemlik, hogy név szerint is megemlítsük őket: Charles-Edouard Berche, Ugo Spagnolo, Adrien Fuinel, Frederic Dobbelstein és Jean-Philippe Paries álmodták meg a “Les Triplettes de Bonneville” (azaz: “A Boneville-i Hármas”) névre keresztelt járgányt.
A forradalmi járművet, mint neve is mutatja, eredendően a híres amerikai sós-tó medrében végzendő rekordok elérésére szánják, ezzel együtt elképzeltek egy utcai változatot is. Mitől forradalmi, és mitől “hármas”? Nos, a gépet sűrített levegő hajtja, amelyet három tartályba préselik össze. A “tankok” teljes kapacitása 27 liter, azonban a sűrítési nyomásról sajnos nem találtunk adatot. A tartályok és a hajtómű egy szénszálas vázban kaptak helyet, és bőrrel bevont panelekkel borították az egészet. Ezek a panelek eltávolíthatóak, így a Soline Bird Concept (ezzel a névvel is illetik a csodabringát) többféle formatervvel is meg tud jelenni. A kormánycsutkák cseréjével, valamint a lámpák felszerelésével pedig utcai kivitelre alakítható.
A műszaki partnerek, akik a működőképességet biztosítják a sűrített levegős motort szállító MDI, a tartályokat forgalmazó LUXFER, valamint a BRM. (Az MDI honlapján mindenképpen javaslom megtekinteni a működő és rendszámos járműveiket!) Hogy a Soline Bird Concept valójában hogy működhet (legnagyobb sebesség, gyorsulás, no és természetesen a hatótávolság), azt sajnos nem tudjuk, de az elgondolás mindenképpen figyelemre méltó.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Benzinkúton a kutasok:
-Feri!
-Mi az?
-Nézzed má’! A fiatalember lopja a levegőt a motorjával a kompresszorból!
Érdemes nézegetni az MDI honlapját. Az általuk gyártott autókat nagynyomású tartályokból 1-3 perc megtankolni (persze az nem mindennapos tartály, gondolom…). Ezzel a kis kétüléses 50 kilométert tud megtenni városi forgalomban.
De nagyon jók a dízel-levegő vegyes meghajtású járgányaik is, ott azt írják a kisautóról, hogy a 150 literes levegő- és a 15 literes gázolajtartállyal 800 kilométer megtételére képes. Így pedig 30 g/km a CO2 kibocsájtása.
Ja, és egy ilyen kiautó 3500-5300 euró! Nekem egyre jobban tetszik…
Valószínűleg ezzel is az a gond, mint az akkuval: a hatótáv. Persze egy autóban tényleg jól el lehet helyezni azt a 150 literes légtankot, de motoron problémás 🙁
Pedig amúgy talán nem lenne rossz megoldás ez se.