A 2011-es motoGP szezon sok változással indult. A tavaly egész évben tárgyalt pilótacserék igencsak megbolygatták a mezőnyt, de a tesztek eredménye még inkább meglepő volt. Ugyan messzemenő következtetéseket nem lehet levonni ezekből az eredményekből, de kisebb meglepetés erejével hatott, hogy az utolsó tavalyi verseny után megrendezett teszten Stoner mindenkinél gyorsabb volt. A dícséretek, találgatások újabb erőre kaptak a február eleji első sepangi tesztsorozatot követően. A héten sor került a második közös motorpróbákra, az eredmény pedig hasonló lett is: az egész gyakorlatilag egy Honda háziversenybe csapott át. A köridők összehasonlítása és a nyilatkozatok helyett foglalkozzunk inkább azzal, ami talán eldöntheti az idei bajnokság sorsát.
Egy hete röppent fel először a pletyka, hogy a Honda valami új dolgot alkalmaz. Nyilván mindenki fejleszt, javítja motorja teljesítményét, de állítólag a Honda az RC212 váltójával valami nagyon furcsa dolgot művelt. Az Olaszországból induló pletyka szerint, amely állítólag egy helyi Honda versenyzőtől származik, az új váltó működésében nagyon hasonlít egy dupla kuplungos erőátvitelhez. Ugyan a DCT alkalmazása tiltott, a Honda pedig nyilván a szabályok adta kereteken belül fejleszt, de mindenképpen érdekes fordulatot hozhat a hír. A futótűzként terjedő pletyka végül egy sajtótájékoztatóban csúcsosodott ki (eddig…): a HRC alelnöke, Shuei Nakamoto az utolsó sepangi tesztnapon egy rögtönzött médiaeseményen közölte, miszerint tényleg új váltóalkatrészeket használnak. „Nyilvánvaló, hogy a HRC nem használ semmilyen tiltott eszközt, de az igaz, hogy valamilyen újdonságot használunk a váltóban, ami lehetővé teszi a gyorsabb fokozatváltást. Ez nem egy dupla kuplungos megoldás, de azt, hogy miként működik, nem tudom elmondani…mert nem is tudom” – viccelte el a dolgot a Nakamoto.
A tized-, századmásodpercekért folytatott technikai küzdelemben a Honda most úgy tűnik talált valamit, ami jó esetben akár a bajnokság megnyerését is jelentheti. Nyilván az év közbeni fejlesztések nem állnak le egyik csapatnál sem, de az eddigi eredmények fölényes Honda dominanciát mutatnak. Bár a technika alapvető része egy ilyen sportnak, de még korántsem tekinthetjük lefutottnak a bajnokságot. Egy versenynek ugyanis mindig csak a leintéskor van vége…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »