A Ducati valóban különleges márka. A vérbő olasz paripák tulajdonosai többnyire igyekeznek egyedivé formálni gépeiket, hogy azok még inkább eltérjenek az átlagtól – bár már gyári állapotukban sem tucatmotor egyik sem. Wayne és Todd Patterson (mint a bevezetőben szerepel, apa és fia) Ducati-kereskedést vezet a távoli Ausztráliában, és talán éppen ezért nem elégedtek meg a 749R szokásos “kicsi karbon ide – egy különleges kuplungkar oda” típusú csinosítgatásával, hanem mélyebben hozzányúltak a géphez.
Annyira mélyen, hogy a hozzáértők szerint gyengécske és nem is túl jól tuningolható gépre mindjárt ráakasztottak egy turbófeltöltőt, így a gyári 104 lóerőből sikerült 214-et csinálniuk (sajnos olyan technikai adatokat, mint például az alkalmazott turbonyomás, nem tudunk). Nagyon helyesen úgy döntöttek, hogy ha már egyszer ilyen szép erős lett a motor, azt nem közúton fogják használni, hanem versenypályán, mégpedig a gyorsulási szakágban.
Így aztán átfaragták a teljes hátsó futóművet is, így egy igazi drag-bike lett a paripából. Hogy az erőátvitelen, például a kuplungon módosítottak-e, azt sajnos szintén nem tudjuk. Mindenesetre a gép aktív versenymotorként teszi a dolgát, nyilván jól reklámozva ezzel a Ducati Bunburyt, azaz a Pattersonok kereskedését és műhelyét.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »