A németországi pálya valóban a legrégebbiek közé tartozik, hiszen az 1920-as évekre nyúlik vissza a története. Ezen kívül az egyik leghosszabb is a zárt aszfaltcsíkok közül (létrejöttekor 28.8 kilométeres volt, de most is több mint húsz). A híres Zöld Pokol számos világbajnoki versenysorozatnak adott otthont, Niki Lauda 1976-os balesetéig számos Forma1-es viadalnak is. 2002-ben átadták a modernebb és sokkal rövidebb jelenlegi királykategóriás nyomvonalat, az igazi azonban mégis a Nordschleife szinte megtanulhatatlan kanyarjain végighajtani. Ezt ráadásul mindenki megteheti, hiszen akár saját autóval, sőt motorral is kipróbálhatjuk a legendás aszfaltot.
Sajnos úgy tűnik, ez az állapot sem fog sokáig tartani. 2007 és 2009 között a kormányzat épített egy Leisure Park névre hallgató gigantikus bevásárló- és szórakoztatóközpontot a Ring területére. Ezek után a teljes létesítmény (beleértve a két versenypályát is) üzemeltetését két privát üzletemberre, Kai Richterre és Jörg Lindnerre bízták. A hatalmas beruházás és a Park teljesen veszteséges üzemeltetése (gondolom egy lélek nem megy arra bevásárolni vagy szórakozni, ott motorozni és autózni vágynak az emberek) eddig nem kevesebb mint 350 millió Euro veszteséget termelt ki, amelyet a motorsporthoz semmilyen módon nem kapcsolódó üzemeltetők a pályával próbálnak visszahozni. Az árakat rettenetesen megemelték: az autógyárak által kedvelt tesztnapok például csekély ötször annyiba kerülnek, mint korábban. Mindez pedig egyenes úton vezet a létesítmény csődjéhez.
Mi lehet a megoldás? Elindult egy mozgalom a Nürburgring megmentésére. Ennek célja, hogy válasszák külön a ring parkot a versenypályától, utóbbit bízzák a motorsporthoz értő vezetőkre, és használják kizárólag autós/motoros célokra. A Save The Ring mozgalom petícióját elektronikus úton mindenki aláírhatja, ezzel támogatva a világ egyik legismertebb pályájának életben maradását.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Egyszer szeretnék eljutni oda.
Nyújt olyan önfeledt mámort, mint egy szerpentin. Itt még szembeforgalom sincs, ráadásul – a térképröl nem látszik de – jelentös szintbeli különbségek is vannak. Igazi kihívás ez embernek-gépnek egyaránt.
A Nordschleife fogalom. Még a Nissan is külön kampányt indított az ott elért idöeredményükkel. (Persze az azóta kiderült, hogy hazugság, de ez a pálya – és a Porsche – érdemeit csak emeli.)
10 évesen úgy hozta a sors, hogy első versenypálya-élményemet adta a Ring.
Nekem akkor egy csodavilág tárta fel kapuit, ahogyan a pálya szélén szájtátva bámultuk az akkori túraautók tesztjét egy verseny előnapján.
Onnan kezdve lettünk rendszeres látogatói a Mecsek Rallynak és váltunk Forma1 kedvelővé.
Kár lenne, ha a pénzhajhászó süllyesztő elnyelné ezt az ikont
És most beszéljünk arról, hogy miként menthetnénk meg a Balatonringet is???????
Valóságban még nem, de virtuálisan már több kört megtettem ezen a pályán. Ezek alapján nagyon megnézném, hogy a valóságban milyen. Még akkor is, ha nem Corvette, Aston és hasonlókkal mehetek rajta, hanem egy 1.4-es astrával. Vagy egy verhovinával. Már persze, ha kibír 1 kört 😀