Jó néhány évtizede már, hogy a nemzeti színeket felváltották a szponzorok matricái, a márkákat hirdető reklámok néha kusza egyvelege. Csupán néhány nagynevű cég szán akkora összeget egy-egy márka ilyetén hirdetésére, ami lehetővé tesz egy egységes és egyben esztétikus fényezést a versenymotorokon. Ha egy ilyen, kellő igényességgel elkészített fényezéshez még versenysikerek is társulnak, az legendateremtő is lehet.
Ilyen cég volt a Castrol, amely az 1990-es évek végén, a 2000-es évek elején a Honda főszponzora a World Superbike versenysorozatban. A Ducati 90-es évekbeli „egyeduralmát” ez a „páros” tudta csak megtörni, a Castrol színeibe öltöztetett Honda 1997-ben John Kocinskivel, 2000-ben és 2002-ben pedig Colin Edwards-szal világbajnoki címet szerzett. A Ducati kivételével a gyári csapatok azonban 2004-ben kiszálltak a versenysorozatból a híres egygumis szabály bevezetése miatt. A Ten Kate Honda önálló bajnoki címe után azonban 2005-ben a japán gyártók részlegesen visszatértek, egyes csapatok újra gyári támogatást élveztek. Az utóbbi években a Honda zászlóvivője a tajvani Hannspree támogatásával indult, az elektronikai cég feltűnő neonfényét viselte a CBR1000RR aktuális változata. 2011-ben azonban a legendás Castrol – Honda együttműködés újjáéled, a motor újra a kenőanyag-gyártó fehér-zöld-piros színeit viseli magán. A Jonathan Rea és a BMW-től átigazolt Ruben Xaus által meglovagolt versenygépek első szereplése a meglepetésszerű keddi sajtótájékoztató volt, a következő pedig a csütörtök-pénteki aragoni tesztsorozat lesz, melyen az új elektronikai csomagot és egyéb alkatrészeket fogják tesztelni, értékelni.
Az eddigi főszponzor, a Hannspree 2008. óta támogatta, támogatja a Ten Kate csapatot – a tajvaniak tavábbra is támogatják a versenysorozatot, és a csapattal is fenntartják az együttműködést, a Hannspree aktív támogatója marad a Ten Kate supersport törekvéseinek. A gyári állapothoz legközelebb eső versenymotorokat két francia versenyző, Florian Marino és Fabien Foret fogja a pályákon terelgetni.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Kicsit furcsa, hogy a gp-ben a Repsol, sbk-ban meg a konkurens Castrol a szponzor.
Mindenesetre ez gyönyörű! Sztem.
Erről a motorról már csak Talma hiányzik 😀
Szerintem is gyönyörű. A teljes boldogsághoz már csak egy Castrol-replica festésű CBR 1000 RR hiányzik, amit valaki becsempészhetne a garázsba…
Vagy legyen inkább a kék-rózsaszín Paris Hilton festés?