Az ötvennégy éves dél-afrikai származású formatervező a Volkswagennél kezdte munkáját, majd a Cagiva fejlesztési központjában dolgozott egy másik híres tervező, Massimo Tamburini vezetésével. Amikor az olaszok eladták a Ducatit a Texas Pacific Group befektetői csoportnak, Terblanche a Ducatinál maradás mellett döntött. Nevéhez számos ellentmondásos és sikeres bolognai modell kötődik. Az első Multistrada, a Hypermotard, a Sportclassic modellcsalád, melynek gyártását tavaly állította le a Ducati. Az ST3, az MH900e, a 999 és annak kistestvére, a 749 is magán viseli a tervező ceruzavonásait.
Terblanche 2007-ben a Ducatit otthagyva az Piaggio csoporthoz igazolt, ott a szokatlan, de ettől függetlenül gyönyörű Moto Guzzi V12 koncepció külsejét alkotta meg. Három év elteltével a neves tervező ismét továbbáll, az újraélesztett Nortonnál folytatja munkáját. Az újjáépített Doningtown Park mellett lévő üzemben nagy terveket szövögetnek az angolok. A szülőhazájába visszatelepített legendás márkánál 2008. végén kezdték meg a munkát, s idén már számos sikert elkönyvelhettek. Megkezdték a még amerikai fennhatóság alatt tervezett Commando 961 véglegesített változatának sorozatgyártását, saját kategóriájukban (kéthengeres, 1000 köbcentiméteres gyári motor) sebességi rekordot értek el Bonneville-ben, annyi rendelésük van, hogy már a nyáron bővítésbe kezdtek, új pozíciókat hirdettek. A Commando 961 nem régiben modellcsaláddá bővült, a birminghami NEC motorkiállításon az angolok bemutatták a Café Racer és a Sport változatokat. Az amerikai piacra ebben az évben lépnek az angolok, a cég helyi képviselője az a kereskedelmi hálózat kialakításáért is felelős Dan Van Epps lesz, aki a Ducati amerikai képviseletének elnöke volt a közelmúltig. A májustól importált három Commando változat azonban csak a kezdet. A motoGP-vel is kapcsolatba hozott márka életben maradásához elengedhetetlen újabb modellek létrehozása, valószínűleg ebben jut fontos szerep a dél-afrikai formatervezőnek. Ugyan a retromotorokra egyelőre nagy igény mutatkozik, de a piacon maradáshoz további népszerű, „divatos” motorok, motortípusok kellenek.
Cimkék:
Véget ért a 33. Dakar, a tizenhárom embert és gépet próbáló szakasz után Marc Coma állhatott a dobogó legfelső fokára. Összefoglaló.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
A Sport kétüléses változata jöhetne…
A fekete-arany szép.A többi mint klasszikus angol gép…hát…necces.