A jármű hivatalos besorolása nagyvárosi ingázó, de nem az elővárosból a belsőbe, hanem csak az utóbbin belül. Magyarra fordítva: beteszed az autódba, leparkolsz a P+R-ben, majd bemész vele a munkahelyedre. Esetleg ha tömegközlekednél, de messze laksz a buszmegállótól: felpattansz a YikeBike-ra, a busznál összecsukod, a válladra veszed, majd a városban a megállótól megcélzod vele a melóhelyet.
Nézzük a technikai adatokat! A szerkezet nagy előnye, hogy valóban könnyű, kevesebb mint 10 kilogramm. (Ebben benne vannak a lithium-vasfoszfát akksik is.) Összecsukva nagyon kis helyet foglal, a ki-becsomagolás pedig kevesebb mint húsz másodpercet igényel. Legnagyobb sebessége 25 kilométer/óra, egy feltöltéssel megtehető hatótávja pedig tíz kilométer körüli. A teljes töltés 40 percet vesz igénybe, azonban ennek fele alatt már 80 százalékosra duzzaszthatjuk a lemerült tárolónkat, így újabb nyolc kilométert tehetünk meg. A szerkezet egyébként a kissé kretén üléspozíció ellenére biztonságosnak tűnik: külön videón mutatják be remek futóművét, elektronikus blokkolásgátlóval (!!!) szerelt fékrendszerét és menetdinamikáját.
Az új-zélandi ingázó már megvásárolható, azonban sajnos nem fog ideérni senkinek, hogy a fa alá tehesse. Magyarországi életképessége amúgy is finoman fogalmazva kérdőjeles, hiszen a mi parkolási infrastruktúránkat összevetve a hatótávjával, nem biztos, hogy beérünk a munkahelyünkig. Az áráról nem is beszélve, amely ugyan a tavaszi bemutatáskor beharangozott 4500 amerikai dollárnál lényegesen olcsóbban, 3595 lett, na de még az is úgy 750.000.- forint…
Mindenesetre így néz ki mozgás közben:
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Ez tetszik, szeretem az ilyen kis kompakt megoldádokatés hogy(a videón is látva) menyi előnye van.Csak nagyon DRÁGA.
Van egy nagyon hasonló magyar találmány, ami hasonló mobilitású, de emberi erővel van meghajtva, az a neve hogy Gaus kerék:
” na de még az is úgy 750.000.- forint…”
Nem drága az, ha korábban bemutatott “vetélytársához” hasonlítjuk…
Én ugyan ezt a jó öreg biciklivel oldom meg. Annál jobbat még nem találtak fel!
750.000Ft?!
Annyiért ingyen van!!!!
Pest belvárosában egyik kutyaszarból ki, másikba be:-)))
Kell ennél jobb?!
Fasza “szarpofozók” vajon mennyiért vannak hozzá extrában?
Hasonlót a Honda 2009-ben mutatott be U3-X néven, de ez használhatóbbnak tűnik. A Hondáé kisebb mert összehatás nélkül használható és a koncepció szerint akár az ajtóban kiképzett helyen is elférnek.
Nálunk semmi ilyesminek nem lesz létjogosúltsága – már ha ki tudnánk fizteni – ugyanis az ilyen találmányoknak szükség lenne nagy mennyiségű sík és normális felületű utakra/járdára is.
Az pedig sajnos kis hazánkban valahogy folyamatosan hiánycikk valami miatt……
Az a kis hátsó kerék sok kellemetlenség forrása..
Guruló ágytál.
Ha így haladunk akkor el fogunk lustulni…
A motorral legalább küzdeni kell
elég hülye példákat állitanak szembe a guruló bárszékkel.most tényleg akkor már bicaj!
A biciklit nem pont erre találták ki? Vagy ez gyorsabb?
Ezt max gazdag apuák fogják megvenni az elkényeztetett palántájuknak, mert heccből kell nekik egy. Azért átlag normális emberek kétlem, hogy ezzel a kis lélekvesztővel fognak majomkodni az utcán. Esetleg magassarkuba felöltözött hölgyek szambáznának vala az utcán 😀
Mindenki másnak ott a bicikli, ami olcsóbb is, jobb is, kényelmesebb is.
http://www.yikebike.com/design/video-gallery/yikebike-testing-video
Ahogy ezt a videót nézem, szinte elhiszem, hogy itthon is tudnám használni.