2010 talán két legérdekesebb híre a Motus és a Horex megjelenése volt. Még október végén kerültek fel az internetre az új Horex videói, ezekből talán a két legérdekesebb darab a konstrukciót bemutató animáció, valamint az elkészült első aggregát beindítását prezentáló kisfilm.
Ugyan a motorkerékpár-technikát folyamatosan fejlesztik a gyártók, mégis a 15°-os hengerszögű konstrukció hosszú ideje az első igazán jelentős újdonság lesz a kétkerekűek világában. A hírek szerint a Horex az erőforrásra alapozva több motort is tervez kiadni, a nyáron beharangozott roadster csak az első lesz a sorban. A roadster alapvetően két változatban lesz megvásárolható, a kompresszor nélküli erőforrással szerelt változat 175 lóerős, míg a feltöltővel ellátott masina 200 pacis csúcsteljesítménnyel fog rendelkezni. Remélhetően a válság utóhatásai, az euró-zóna gyengélkedése nem befolyásolja károsan az új gyártó piaci sikerét.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Érdekes gép.
Nagyon érdekesnek tartom, hogy ezt sikerült levédeniük szabadalomként. A Veyron motorja ugyanezt a “kicsitvé” alapkoncepciót használja, csak egy nagy V két oldalán:
http://www.youtube.com/watch?v=YxAhPYR05V0
A Volkswagennek is vannak ilyen motorjai a VR5 és VR6 néven.
Szóval, hogy ebben mit szabadalmaztatott a Horex, azt nem értem.
Kicsit vicces, ahogy az a 16 hajtórúd “kalimpál”.