Az Aprilia Tuono rég várt modellfrissítése megérkezett, a 2011-es modellévtől a Tuono V4R képviseli a fehér oroszlánt a csupasz aszfaltszaggatók között. A masina a kor divatjának megfelelő gépezet, megkapta a sportmotor előd RSV4 szerkezeti elemeit, bár a ritkaságszámba menő V4-es blokk teljesítményét 160 lóerőre fojtották vissza az olaszok. A teljes elektronikai csomag szintén a kor elvárásaihoz igazodik: lehet, hogy egy profi versenyző nem sok hasznát veszi ezeknek a kütyüknek, de az utcai motorosoknak és az amatőr versenyzőknek hasznos segítséget jelenthetnek.
Az RS125 napjai leáldoztak, hiába nyújt a kétütemű erőforrás több mint kétszer akkora teljesítményt mint az utód négyütemű aggregátja. A kamaszok 2011-től az RS4 125 nyergében élvezhetik a „dolcsevítát”, amely az új erőforrás mellett megkapta a világbajnok RSV4 méretre igazított ruháját is. Már csak benzinpénz és a suli legjobb nője kell egy kamasz teljes boldogságához.
A BMW R-GS megkérdőjelezhetetlenül piacvezető a kategóriájában, de sok helyen még a 125 köbcentiméteres lökettérfogat feletti masinák értékesítését is ez a típus, illetve típuscsalád vezeti. Az olasz ellenlábasok, a Stelvio és annak hardcore, terepes változata, az NTX, jövőre egy kisebb modellfrissítéssel csábítja a potenciális vásárlókat.
A hosszában elhelyezett V2-es elrendezéssel épített motorok másik prominens képviselője, a túramotor Norge talán még jelentősebb átalakuláson esett át. Új idomok és elektronikusan állítható plexi gondoskodik a jobb szélvédelemről, a komfortot pedig tovább növeli a friss ülés, az áthangolt első felfüggesztés és a megváltozott hátsó rugóstag. Az idomok mellett a változást az új kipufogók és oldaldobozok is hirdetik a GT 8V-re átkeresztelt masinán. Ezeknél a változtatásoknak talán még fontosabb az erőforrás jelentette „újdonság”: a Norge is megkapta a négyszelepes hengerfejet, az erőforrás pedig a túrázók igényeinek megfelelően egyenletes teljesítményleadásra lett hangolva. Szintén fontos változás, hogy a jövő évtől egytárcsás tengelykapcsolóra cserélik az erőátvitel ezen elemét.
A tavaly kialakult helyzet után a Piaggio stratégiai tervében a Guzzi modellpalettájának átalakítását tűzte ki célul. A fenti újdonságokat tekintve azt mondhatjuk, az olaszok megtették az első lépéseket.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Nem vagyok endurós, de ez a Stelvio egyre jobban piszkálja a fantáziám.
A Mille -ben megnéztem őket az egyik nyílt napon. Baromi jól néztek ki, igaz az még a “régi” Guzzi volt.
Annyira nem jön át a képekről. hogy milyen igényesen van kidolgozva. Szép motorok. Nekem a teljesítményük is megfelelne.
Kéne a Tuono és a Stelvio is.
“A hosszában elhelyezett V2-es elrendezéssel épített motorok másik prominens képviselője, a túramotor Norge …”
Mi van ?????????????????
A Moto Guzzi összes típusának alapvető jellegzetessége a KERESZTBEN (!) beépített V2 -es blokk.
Az új Norge sem kivétel. Egyébként a videón is jól látszik, csak oda kellene pillantani.
Ejnye-bejnye !
A motorkerékpárok blokkjának beépítését mindig a főtengely elhelyezkedése alapján határozzuk meg. Gondold meg: a sornégyes blokkok is mind keresztben állnak, a BMW boxerei pedig hosszában.
Ennek megfelelően a Guzzi V2-esei hosszában helyezkednek el, a nagy többség hasonló motorjai (Varadero, KTM, Suzuki — hogy néhány példát említsek) pedig keresztben.
Macko,
Bakker, tényleg igazad van !
Miután újra nekifutottam a kérdésnek és gondolatban sorba rendeztem, “felegyenesítettem” a hengereket, most már én is látom. A Guzzi V2 -esek és a BMW boxerek is valóban hosszában van beépítve.
Szégyellem magam, ezt nagyon benéztem …
Elnézést kérek !!!!!!!
“… vannak beépítve”