A motoros balesetek során a legtöbb sérülés alsó végtagjainkat éri. Ennek oka érthető: nagyon könnyen tud a motor és a talaj közé szorulni lábunk, ebben az esetben pedig csizma legyen a talpán, amely megvédi a bokánkat. Nem is csupán az ütés jelent nagy sérülésveszélyt, sok esetben az erőhatások következtében elcsavarodó lábfej okoz sérüléseket. Ezt volt szerencsém néhány éve megtapasztalni: egy egészen kis sebességű elcsúszáskor bal lábam éppen így járt. A baleset után a vizsgálatok szerint csak a bokaszalagok nyúltak meg, de az orvos már akkor halkan megjegyezte: talán jobb lett volna, ha eltörik. Lehet, hogy ő már tudott valamit, a bokám külső része ugyanis azóta is fáj, hiába telt el két év. A törés ugyanis összeforr, a deformált szalagok azonban úgy maradnak.
A fentiekből is látszik, hogy nehéz dió a tökéletes bokavédelem megoldása. Igazán jó megoldást a krosszcsizmák jelentenek. Van nekem is, azonban a hosszú túrákra mégsem veszem fel soha. Ennek oka, hogy a krosszcsizmák közös jellemzője, miszerint a talpszél mentén egytől egyik vidáman beáznak. Egy hosszú túrán az Alpokban órákat motorozni vizes zokniban pedig nem a legnagyobb élmény, és még a veséid sem örülnek neki annyira…
Most végre megérkezett a tökéletesnek tűnő megoldás: a Sidi 2011-es kínálatában megjelent az Adventure Gore-Tex modell. A valóban teljesen vízálló és a befülledést is nagyban csökkentő teflon alapanyagú membránt egy maximális bokavédelmet biztosító lábbelibe építették. Akinek illik a stílusához (főleg a motorjáéhoz), az kétségkívül remekül tudja majd a komfortot és a biztonságot ötvözni. A hírek szerint a forgalmazás 2011 februárjában indul.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Halkan jegyezném meg: a fent említett csizma 2009 óta az importőr mindhárom üzletében kapható!
Nézzetek már utána, mióta hülyeségeket írkáltok!
Nem mióta, hanem mielőtt, de ez lényegtelen.
Én örülök a hírnek, mert eddig nem tudam eme csizma létezéséről, ráadásul még tetszik is. Ha netán a közlejövőben új csizmára lesz szükségem, akkor esélyesként játszik.
Köszönöm az észrevételt. Igazad is van benne.
Egy angol oldalon mint 2011-es újdonságot találtam ezt a modellt, és mivel szerintem sokak számára jelenthet nagyon jó megoldást, örömmel írtam meg. A magyar forgalmazó honlapján kerestem, hogy van-e. Hibásan az endúró/krossz kategóriában próbálkoztam, és ott nyomát nem találtam. A túracsizmák között azóta meglett, árral együtt. Így, hogy tudom az árát, még jobb ajánlat lett belőle!
Ezzel együtt nem törlöm vagy módosítom a hírt, hátha valaki ilyesfélét keres és megörül neki. Amúgy ezek után kíváncsi lennék, hogy mi változott a modellen 2011-re, hogy Angliában újdonságként emlegetik. Vagy lehetséges, hogy ott nem forgalmazták? A lényeg, hogy nálunk igen.
Ha a cikkhez mellékelt kép már az “új” modellt mutatja, akkor szerintem nem történt módosítás.
Szerintem nem is olcsó..
Az enyém hasonló (Forma GT) és valóban vízálló. ezt már több túrán is bizonyította. Anno 27.000-ért vettem, amit simán megért.
Pár hónapja már én is kiszúrtam ezt a csízmát,tetszetős darab.
Az árán nem kell meglepődni,a Sidi az egyik legjobb a piacon és ugye a jó minőség nem olcsó.
Sziasztok!
“a krosszcsizmák közös jellemzője, miszerint a talpszél mentén egytől egyik vidáman beáznak.” Ezt nem értem. A talpszél addig tart amíg a talp vastagsága, és ott a varrás mellett ázik be? És minden krossz csizma beázik? Sidi Crossfire az én nagy kedvencem, de elszomorít ha az is beázna, mert sportmotorhoz is azt venném fel 😛 annyira jól tartja a lábat.
Valakinek ezzel a csizmával tapasztalata?
Nekem Sidi Flexforce-om van 2006 óta. Őbelőle merítettem nagy biztonsággal a hírben leírtakat. Egyébként nagyon szeretem, mert remek csizma, de soha egyetlen túrára nem vettem fel, mert amint vizet lát (és ez szó szerint értendő), azonnal tocsog az egész belseje.
Most vettem bele egy vízálló zoknit, azzal úgy tűnik, egész használható lesz! Én ITT vettem. Az eddigi tapasztalataim alapján hiába vizes a csizma belseje, a zoknin belül már egész kellemesen meleg van, a lábam sem fázik, és érzetre fel sem tűnik, hogy nedves a lábbeli belseje. Pedig olyan 8-10 fokban próbáltam.
Macko. Jól értem, hogy te az egyetlen krosszcsizmád alapján jelented ki, hogy minden krosszcsizma beázik?
Nem vagyok otthon a témában és lehet, hogy igazad van, de ez szerintem akkor is aggasztó.
Nem, nem jól érted.
Persze én sem fogalmaztam teljesen egyértelműen.
A saját Sidi csizmámból azt jelentem ki nagy biztonsággal, hogy a bokát messze a legjobban a krosszcsizmák védik.
Hogy minden krosszcsizma beázik, azt pedig a közös terepmotorozások során szerzett tapasztalatokból merítettem: ugyanis sok év alatt nem találkoztam egyetlen motoros társsal sem, aki fel tudott volna mutatni egy vízálló krosszcsizmát. Egyedül KT kollégát nem zavarja a 3 fokos hideg víz a téli Dunában, de ő például Tesco Gazdaságos Nylonszatyrot visel.
A Diadora GT2 WP-ről tudtok valamit?
Az is hasonló dual csizma, és olcsóbb is (fele ennyi).
http://www.euromotor.hu/shop/product/61/gt-2-wp-motoros-tura-enduro-csizma.html