Tudjuk nagyon jól, hogy a közlekedésben a motorozás legnagyobb veszélye a relatív kis méretünk okozta (nem) láthatóság. Láthattunk már nem egy olyan közlekedésbiztonsági videót (például ez vagy éppen ez), amely erre a problémára hívja fel a közlekedők (egész pontosan az autósok) figyelmét. A belga Etienne Schouppe, aki a kereszténydemokraták színeiben politizál és ma közlekedésügyi államtitkár, egy javaslattal élt ennek a problémának orvoslására. Véleménye szerint a motorosok számára kötelezővé kellene tenni a láthatósági ruházatot. A javaslat hátterében természetesen az EU által is szajkózott biztonsági megfontolások állnak, hiszen a halálos kimenetelű motoros balesetek száma nem csökken. Azt persze a bősz statisztikusok elfelejtik megemlíteni, hogy a kétkerekűeken megtett kilométerek mennyisége több, mint duplájára nőtt az elmúlt tizenöt évben.
Bár alapvetően a láthatósági ruházat viselése nem egy rossz dolog, de a probléma megközelítése megint csak hibás. Jellemző a politikusokra, hogy nem a valódi kiváltó okot, az autósok figyelmetlenségét próbálják megszüntetni. Mindenesetre az ilyen hírek aggodalomra adnak okot, főleg, ha azok az EU központjából érkeznek.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Van egy piros motorom fehér sisakkal. Aki nem vesz észre, annak komoly baj van a látásával.
Szóval a megoldást nem a köztisztasági dolgozók öltözékéhez hasonló színű ruhák jelentik. (már bocs)
Éjszaka esetleg indokolt lehet…
aki éjszaka nem vesz észre egy motorost annak is komoly gond lehet a látásával! (feltételezve, hogy a motoron működik a világítás..)
Nem lehet kilépni az EU-ból?
Bár végül is az egységes Európa jó dolog lenne eurokraták nélkül..
A legtöbb motors kabáton van fényvizsaverő csík, vagy legalább is olyan pontok amik szépen visszaverik a fényt. Az sötétben, félhomályban nagyon jól látszik.
Azért kíváncsi vagyok, hogy az ürgének, aki javasolta a dolgot nincs-e részvénye valami hasonló dolgokat gyártó cégben.
Én sem hiszem, hogy a kukás mellény meg tud védeni a vakegerektől az utakon, akik még a piros jelzőfényt sem veszik észre.
Ezekben a “fejlett” társadalmakban egyre inkább szokás a gyalogosokat szent teheneknek tekinteni, lassan az összes európai országban elsőbségük lesz lakott területen bárhol az útra lépve. Zebrán meg absz. elsőbbség.
Nyilván ha valami hasonló védelmet kapnak a motorosok, akkor nagyon hamar drasztikusan csökkenne a motoros balesetek száma…
Ez hülyeség. Látni kell, nem csak nézni…
Ha úgy érzem, hogy szükség van rá felveszem a zöld mellényt. (Éjszaka esőben, csapatban záráskor) De hogy vaskalapos politikusok döntsék el mit viseljek motorozás közben? Na ne!
Továbbá javaslom, hogy a szürke, fekete mitöbb mindenféle színű motor és autó gyártását tiltsák be! Lehessen csak fényvisszaverő neonzöld színű motort és autót vásárolni! Szép új Világ!