Az angol sajtó munkatársait invitálta a Triumph egy kétnapos tesztvezetésre Barcelona környékére. Az első napon a Tiger 800 aszfaltra termett változatát vallathatták (ma ülhetnek a terepesebb XC kivitelre). Az első benyomások a hírek szerint kedvezőek voltak, azonban rögtön sikerült el is dobni az egyik tesztpéldányt. A program lebonyolítása után, szinte már a szálloda előtt csúszott el egészen kis sebességnél az egyik kolléga az ilyenkor már arrafelé is őszies jellegű aszfalton.
Más kárán örvendeni csúnya dolog, ezért mi nem is ezt tesszük. Amiért érdemes megemlékezni az esetről, az a remek lehetőség arra, hogy megvizsgálhassuk: egy kis sebességű elcsúszásnál mi sérül meg a motoron. A végeredmény azonban nem túl vidám, ugyanis sajnos sok minden. A szokásos dolgok mind leértek: kormánysúly, tükör, oldalidom, kipufogóborítás. Cserére szorul mind a két lábtartó is: nem csupán a vezetőé, hanem az utasé is kapott. Utóbbi a motor egyik legszélesebben elhelyezett alkatrésze, így logikus volt. A kérdés, hogy egy nagyobb ütés hogyan érintené a hátsó lábtartó felfogatókonzolát, amely sajnos maga a váz – nem csavarozva, hanem hegesztve van ahhoz.
Ezen kívül még egy csúnya sérülés érte a motort, ez pedig az első villa alja. Ennek a cseréje pedig sajnos költséges mutatvány lehet. Hogy két pozitívummal zárjuk a hírt: a tankot, a blokkot és a hűtőt védő műanyag idomok jól vizsgáztak: a fényezett vagy mechanikailag érzékeny területek sehol még csak meg sem karcolódtak.
Ja, és a kolléga is sérülés nélkül úszta meg a kalandot.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Gondolom, a csere alkatrészek nem az olcsó kategóriába tartoznak, de az a villa sérülés különösen bosszantó dolog szerintem. Főleg ha egy sima aszfalton történt az elcsúszás.
Azért egy ilyen tesztre felrakhatnák a bukócsővek.
Tanulság…nem kell elesni:)
Kell rá egy bukócső.
“mely sajnos maga a váz – nem csavarozva, hanem hegesztve van ahhoz.”
Ja mondjuk ere figyelhettek volna…
A szöveg alapján azt hittem húzósabb lesz. Persze nyilván a költségek nem lesznek kicsik, ennek ellenére igazából csak a villasérülés előtt állok értetlenül.
Az esés benne van a pakliban(végül is az is egyfajta teszt).
De a villa sérülés nekem is furcsa.
Szerencse hogy csak ilyen kicsi lett a baj.
Igazából két dolog gáz benne: az első villa és a lábtartó konzola. Mert lehet, hogy utóbbit úgy méretezték, hogy a váznak nem lesz baja, csak a kis nyúlvány deformálódik. De a cseréje akkor is kicsit körülményes így…
Nagy jelentősége lesz ennél a modellnél (is) a tökéletesen megalkotott bukócsőnek, és lehet hogy egy elsőtengely-gomba sem pénzkidobás rá.