A különbségek látszólag aprók, mégis sokat számíthatnak egy hosszabb túrán. A nagyobb kényelem érdekében a Stelvio magasabb plexit kapott és az idomokat is áttervezték, az új forma kialakításában szempont volt a lábak szélvédelme is. A szélterelők átalakítása azonban nem egy önálló módosítás volt, azzal szoros összefüggésben a tank mérete is változott, 18 literről 32-re növekedett az űrtartalom, ami minden bizonnyal sokak tetszését megnyeri. A műszeregység is megváltozott, a nagyobb tankhoz passzol a nagyobb skálájú üzemanyag-szint kijelző.
A látható változások itt véget is érnek, de valójában a Stelvio szívéhez is hozzányúltak. Az átalakított erőforrás teljesítménye 102 lóerőre csökkent (7000-es főtengely fordulatnál), a csúcsnyomaték is kisebb, 104 Newtonméter 5500-as fordulatnál. A hangsúly az erőforrás hangolásában a vezetőbarát teljesítmény-leadáson volt. Az egyéb főegységek többnyire nem változtak, a vevői visszajelzések, tesztek szerint erre nem volt szükség, bár a radiális Brembo fékek könnyebb tárcsával lassítják a motort, de az erőforrást 6 ponton rögzítő váz változatlan, az első teleszkópok ugyanazok az 50 milliméter belsőcső-átmérőjű, 170 milliméteres rugóúttal rendelkező Marzocchi gyártmányok és nem változott a hátsó Sachs rugóstag sem, mely 155 milliméteres mozgási szabadsággal rendelkezik. A masina ugyan léghűtéses, de a visszafogott teljesítmény csendesebb üzemet biztosít az Euro 3-as normák teljesítése mellett.
A módosításokban osztozik mind az alapmodell, mind a 2009-ben kiadott NTX változat, amely a Guzzi BMW R1200GS Adventure-re adott válasza volt. A megújult modellek haragos tekintete is érthető, hiszen a gépek népszerűsége még saját hazájukban is elmarad a várakozástól, a BMW a nagyköbcentis motorok értékesítését toronymagasan vezeti a nagy GS-sel, ráadásul egyre több potenciális versenytárs tűnik fel a piacon, az idei évben a Super Tenerével, hamarosan pedig a Crosstourerrel bővül a kategóriában szóba jövő motorok köre.
Cimkék:
A mai nehéz időkben már örömteli dolog arról olvasni, hogy az eddigi legsikeresebben zajlott le a világ egyik legnagyobb motorkerékpáros eseménye, az EICMA.
Elolvasom »Véget ért egy éra a gyorsasági motorversenyzés történetében, s véget ért a jelenkori legjobb versenyző életének egy fontos szakasza.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Eddig is tetszett a gép, de a mostani változtatások nyilván még jobbá tették. Érdekelne ellenben a sikertelenség oka. Csak a megszokott “nem GS” effektus vagy vannak konkrét problémák is a mocival (az árát leszámítva) ?
Sajnos nem tudtam kipróbálni eddig, így nehéz megtalálni az okokat. Eddig lehetett magyarázni a túl kis hatótávval vagy a nem túl bő rugóutakkal.
Előbbit most megoldották.
A guzzi eléggé réteg modell, a tipikus guzzista nem tipikus enduros, szerintem kb ennyi. Hogy jó-e vagy sem, passz, ilyet szerelemből meg márkahűségből vesznek nem azért mert jó, bár nem hinném hogy különösebb bajai lennének, el lehet menni ezzel is ahova mással elmennél.
Nem is terveztek vele tesztet
vagy csak nem sikerül hozzájutni ?
Nekem nagyon tetszenek a Guzzik, de egy fél lakás áráért -akármilyen jó gép is- inkább egy fél lakást vennék. (Hasonló elgondolásból nincs BMW GS-em sem…)
Mármint az, hogy ezek még életben vannak…A mai helyzetben, sztem nagyon megnézik a népek, hogy mire adják ki a dellát…Nyilván mindenki a legjobbat akarja kapni a pénzéért, és az is számít, hogy mi van, ha ne adja Isten le kell ugrani a vasról idő előtt. Mennyire értéktartó a kecske, amit vesz az ember. Azután ott van a szerviz kérdés, karonfogva a műszaki megbízhatósággal ugyebár…Hááát, van itt egy rakás dilemma, ami valszeg nem erősíti a jó Guzzi piaci pozícióját, különösen erre mifelénk…Visszatérve a lényeghez: ha valaki endurót akar és van esze az KTM-et vesz, ha pedig a legjobb TÚRA endurót, akkor GS-GSA. Ez van! Az emberek nem hülyék, a fanatikusok pedig kevesen vannak. Csoda, hogy él a jó Guzzi, bár én örülök ennek, és szívesen vallatóra fognám ezt a vasat, mert lássuk be, kuriózum ez a javából!
Olyan motor nincs, amivel mi nem tervezünk tesztet.
Sajnos az importőr semmilyen motort nem ad tesztelni (nem csak nekünk): ha megnézed, a magyar sajtóban a Triumph – Moto Guzzi – MV Augusta márkák közül semmilyen teszt nem jelent meg. Illetve legfeljebb olyanok, amelyeket külföldi anyalapból fordítottak.
Ha valami változna ezen a téren, biztosan lesz teszt az Onroadon!
Üdv!
Sikertelenség? Ahogy vesszük. A GShez képest minden sikertelen.
Természetesen az áruk végett a japánok talán lépést tudnak tartani velük(pl a Varadero) ,de sztem “sikertelen” lesz a Tenere is..pedig nem rossz.
Magam is Guzzista vagyok, ennek az elődjével hajtjuk a kmeket.
A megbízhatóságáról csak jókat tudok mondani. A gyár 2000 óta
tudtommal folyamatosan növeli a darabszámot, bár az még így is csak 10-12ezer db / év!! Tehát szinte ritkaságnak mondható. Ennek 98%a megy tőlünk nyugatra, meg USA, meg Ausztrália.
Ebből a néhányezer dbból 10-20% a Stelvio. És azt el is adják. Igen ez évente akkor csak 2000, de Guzzihoz képest sztem nem sikertelen.
Egyszerüen nem lehet a hatalmas gyárakhoz hasonlítani. Pedig meggyőződésem, hogy jobb marketinggel, nagyobbat szakíthatna a piacból. (tessék nézni a magyar hozzáállást pl) Legalább annyira alkalmas túrákra, mint a társai. És a nagy Guzzikkal nincs semmi gond.
…így legyen ötösöm a lottón…
Egy barátom volt kint a gyárban, mesélte, hogy szinte manufaktúrális módon történik az összeszerelés, szinte az egész motort kézzel gyártják. Ettől függetlenül az övével is megesett ez-az 80ezer km alatt, meg nem válna tőle.
NORGE GT8v
Ugyancsak bemutatták a maxi túramotort, amely a NORGE 1200-ast váltja fel. Nézzük a kettő közt a különbséget:
http://www.motoguzzi.hu/images/stories/guzzi%20gt8v.jpg
STELVIO 1200 4v
Áprilistól megújul az alábbiak szerint:
http://www.motoguzzi.hu/images/stories/guzzi%20stelvio.jpg
1200 SPORT 4v SE
Ugyancsak áprilistól kap némileg új külsőt, hogy pontosan milyet, azt még homály övezi.
http://www.motoguzzi.hu/
…akkor azt már nem is írom meg.
Azért jó lenne ha megírnád 🙂
Nekem volt oly szerencsében (igen, szerencsében) részem, hogy két (2) Guzzim is lehetett. Az egyiket használtan, a másikat újonnan vettem. Két különböző típust, két különböző űrtartalommal. De menthetetlenül beléjük szerettem.
Soha, semmi gondom nem volt velük, pedig nyomtam velük bel-, és külföldön is, egyedül és utassal is.
…aki esetleg olvasta korábbi hozzászólásaimat a “FunFactor” tekintetében…nos, innen eredeztethető ez nálam, úgy vélem. Ezek a kidőlt hengerű, hosszanti főtengelyes gépek, melyek billennek minden erősebb gázadásra…olyan egyéniséggel rendelkeznek, annyira élnek a blokkjaik (valószinüleg a rázkódás/rezonancia miatt tűnnek olyannyira “élőnek”), hogy egy életreszóló élmény velük motorozni.
Örökké az övék a szívem egy csücske.
Az elődje is nagyon tetszett!
Ha sok pénzem lenne, egy Stelvio lenne a garázsban a többi motor között.