Maga a koncepció nem igazán újszerű, hiszen a Honda ezt a járműfelépítési módot hosszú időn át alkalmazta a kis Joy robogóban. A lényeg, hogy a hajtómű és a két hajtott kerék hátul, egy külön egységben kap helyet, amely egy csuklós mechanizmussal csatlakozik a járműtesthez. Magának a Joynak is sokféle felépítése létezett, az amerikai Automoto (már a cég neve is beszédes, nem igaz?) azonban egészen használható szintre fejlesztette az elvet.
A gyártó szerint egyszerűen csak tökéletes városi járműnek titulált szerkezet kiküszöböli a motorkerékpárok két jelentős hátrányát, az időjárás viszontagságainak elviselését és a két kerék okozta csúszásveszélyt – ezek riasztják el a legtöbb autóst, hogy átüljenek a sokkal hatékonyabb robogókra. Az Automoto vezetője és utasa ugyanis egy kis tető alatt foglal helyet, előttük nagyméretű szélvédő található ablaktörlővel együtt. Az utasnak ráadásul egy nagyon kényelmes fotel jutott lehajtható kartámaszokkal. Hogy komfort terén se panaszkodhassank a fedélzeten tartózkodók, négyhangszórós audió-rendszer szolgálja a szórakozásukat és egy nagyméretű csomagtartó várja holmijukat. Így valóban tökéletesnek tűnik a járgány a mindennapos városi használatra, legyen szó munkába járásról vagy egy tisztességes bevásárlásról.
A haladást egy Honda eredetű, 150 köbcentiméteres egyhengeres erőforrás segíti ésrtelemszerűen fokozatmentes automata váltón (CVT) keresztül. A pontos teljesítményt nem ismerjük, csupán a háromkerekű végsebességét, amely 88 kilométer/óra – városi közlekedéshez akár elégséges is lehet, persze ki kellene próbálni, hogy két személlyel hogy kapaszkodik fel egy átlagos emelkedőn. A futómű a gyártó ígérete szerint ötvözi a kényelmet és a biztonságot: elöl 130/60R13-as abroncs tapad az aszfalthoz, míg hátul a két kis gumi mérete 110/90-10. A fékrendszer mindenhol tárcsákkal lassít, blokkolásgátló segítségével. A mintegy tíz literes üzemanyag-tartály a gyár által fennen hirdetett 2,8 liter/100 kilométeres fogyasztás mellett elegendőnek tűnik.
Ráadásul rengeteg kiegészítő kapható az Automotohoz. A civilek akár kerékpártartóval is felszerelhetik, a hivatásosoknak pedig megjelent a Police kivitel, amely a biztonsági szolgálatoknak is hasznos lehet. Elöl és hátul két-két ledes fényforrás, míg a tetőn egy brutális, 600 ledből álló fényhíd biztosítja a jó észlelhetőséget a sziréna mellett. A legfelső villogó ráadásul olyan magasan van, hogy az akár a személyautóktól, akár a gyalogosoktól jól észrevehető.
Végezetül pedig jöjjön a kegyelemdöfés. Nevezetesen az Automoto árcédulája. A polgári változat alapárát ismerjük csupán, amely már fedélzeti audio-rendszerrel, blokkolásgátlós fékekkel és riasztóval együtt is 3800 dollár. A mai árfolyamon ez mintegy 760.000.- forint. Akármilyen sarcok kerülnek rá Magyarországon, nem tudom elképzelni, hogy ár-érték arányban versenytársa lehetne ennek a háromkerekűnek. Komolyan gondolkodóba estem…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Pfff…még egy rokkantmotor:S
Anno ilyen Hondát nyúztam télen-nyáron kb 6 évig.Egy baja volt az 50 köbcentis motor, amit kétévente taccsra vágtam.Nyél gázon 45 és ez nagyon kevés volt városban.Imádtam viszont a pakolhatóságot, az eső és szélvédelmet.
Nekem tetszik. Nem lehet ez rossz, az ára is szimpi. Városba futkosni tök jó lehet. Nyílván nem adja vissza a motoros feelinget, de ez nem is arra van (szerintem)
Hycomat
Macko, ha már hasonlítgatsz, akkor inkább a gyro, vagy canopy (á nem is hasonlít) ami anno elég nagy durranás volt de sajna csak 50es motorral készült.
Hova is üljön a második személy az emelkedőn?
Erről már valóban el tudnám képzelni, hogy átültetné magára az autósokat. Persze akkor azonnal változtatni kell a követelésen és nem 125-öst hanem 150-est lehessen vezetni “B”-s jogsival
városi gépjárműve nagyon úgy néz kis, a motorkerékpár fogja a használható és értelemes alternatívát biztosítani, nem pedig az autókat fogják zsugorítani. Lásd a cikkben szereplő illetve a D4-es 4 kerekűt. A Quadros cikkben is felvetettem, ha oda is feldobnak egy ilyen jellegű guszta kis fülkét, az lesz a csúcs.
Ez is milyen tökéletes így összességben, de a 10 colos kerek a jó magyar utakra azért valjuk be, nem előnyösek, mikor egy átlag kátyúban egy 12-13 colos robeszkerék is el tud tünni.
De ha komolyan belegondol az ember, mennyi irdatlan pénzek benne vannak a mostani autót kiváltó koncepció-kisautókban és basszus, mennyire pofonegyszerű, hogy elkezdjük barkácsolni a motorkerékpárt egy kicsit. 🙂
Süti. Végre komolyan látszik a megoldás a városi közlekedés felé szinte mindeki számára.
megnézném h. hogyan gumipókozzák fel rá a tettenért 134 kg-os lakatos tarajos álvaró bűnözőt!
Ahogy az alattam szóló is megmondta, egy a Honda Gyro Canopy pofátlan koppintása, öhöm, pontosabban tökéletesítése
http://www.motorrevu.hu/motorteszt/hasznaltmotorteszt_honda_gyro
Nekem egy kérdés merül fel az ilyen fedeles dolgoknál. A napi használatú motorom egy Simson, és erős szélban van, hogy fél sávot arrébb taszít a fuvallat(ruhában ütöm a 100kg-t). Ez egy ilyen “tetős” robogónál még durvábban jelentkezhet….Nem?
A gyár honlapján 2011-re ígérik a full elektromos változatot. Igaz, ez csak egy személyes lesz, és gyárilag nem túl combos 50 kilométer körüli hatótávot adnak meg rá.
Szélben biztosan nem egy leányálom, bár ez nagy mértékben függ a legömbölyítésektől.
Viszont most vettem észre, hogy a hátsó fék pedálos működtetésű!!!