Európában nagy népszerűségnek örvendenek az 1000 köbcenti körüli csupasz élménymotorok. Sportos teljesítmény, minőségi futómű, kényelmes, akár egész napon át tartható testhelyzet a fő jellemzői ennek a kategóriának. Különböző konfigurációban számos gyártó kínál ilyen motorokat a vásárlóknak, a BMW azonban nem. Ugyan az S1000RR piacra dobása után sokan felvetették egy ilyen motor „szükségességét”, a BMW cáfolta a csupasz sportmotor kifejlesztéséről szóló híreket. A múlt heti kölni kiállításon azonban látható volt egy idomaitól megfosztott, átalakított bajor sportoló, igaz az nem gyári masina volt.
A Wunderlich egy kis német cég, amely BMW motorokhoz kínál speciális kiegészítőket, alkatrészeket; ők készítették el a Piranha fantázianevű showbike-ot. Az átalakítás számos sportorientált alkatrész felhasználásával készült a jelenleg piacon lévő legerősebb utcai ezreshez, amelyek mind megfelelnek az európai szabályozásoknak (a kipufogó is!), így elméletileg bárki átalakíthatja a bajor sportolót, ha éppen a csupaszok iránt rajong.
Cimkék:
Kis hazánkban az állami megrendelés kifejezéshez mára nem kevés pejoratív értelem tapad, azonban van, ahol még ez elismerésnek számít.
Elolvasom »A kölni Intermotról származó információk szerint a Husqvarna palettája tovább bővül, a BMW 800-as erőforrására építve új masinák érkeznek.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »
„Európában nagy népszerűségnek örvendenek az 1000 köbcenti körüli csupasz élménymotorok. Sportos teljesítmény, minőségi futómű, kényelmes, akár egész napon át tartható testhelyzet a fő jellemzői ennek a kategóriának. Különböző konfigurációban számos gyártó kínál ilyen motorokat a vásárlóknak, a BMW azonban nem.”
Nem értem. A K1200/1300R nem ilyen motor?
De ha nagyon hunyorítok akkor az R1200R vagy az F800R is belefér.
A K jó 40 kg-mal nehezebb, az F jó 60-80 LE-vel gyengébb.
eko,
Nem is tudom, de valahogy Te jutottál eszembe ezt olvasva…