A sebesség megszállottjai minden év szeptemberében összegyűlnek a bonneville-i sós sivatagban, ahol megpróbálják túlszárnyalni az addigi csúcsokat. Idén a BMW san diegói kereskedése is kivitt egy gyári állapotú S1000RR-t a kiszáradt tómederbe, és Andy B. Sills húzott a gépnek egy csutkagázt. A dolog persze ettől jóval bonyolultabb. A szemcsés felszín, a kisebb tapadás miatt külön tudomány a megfelelő gyorsítás, a sebesség elérése és tartása. A motor meghajtása, a módosítások jellege szerint külön kategóriákba sorolják a gépeket, így a rekordok száma jelentős. Az ominózus S1000RR-ről ugyan leszerelték a rendszámtartó konzolt és a tükröket, de ettől még gyári kategóriában indulhatott.
A szeptember 18-án a mért távon oda-vissza megtett futamon a számított átlagolt sebesség, az új csúcs, 315,62 km/h (196,117 mi/h) az 1000 köbcentiméteres gyári kategóriában. Amit eddig csak a számok, teljesítménymérések eredményei alapján történt spekulációk sugalltak, most hivatalossá vált: a BMW S1000RR a leggyorsabb 1000-es (gyári) motor. Ugyan az utcai motoroknak szervezett versenyekben, a superbike bajnokságban egyelőre csak egy edzéselsőséget és egy dobogós helyezést sikerült elérni, de a kvázi gyári állapotú superstock kategóriában a BMW hiba nélkül nyerte az éves trófeát az olasz Ayrton Badovinivel a nyeregben. Most egy újabb értékes eredménnyel sikerült a márka és a típus renoméját emelni.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »