Legyünk őszinték, a Yamaha XT660 nem egy friss motor. Az egyhengeres enduró 2002-ben tért vissza, amikor is egy injektoros blokkot kapott a masina. Bár a maga idejében sem volt egy zászlóshajó vagy éppen egy konkurenseket őrületbe kergető gép, az XT mindig is jól jövedelmezett az iwataiaknak. Az egykori 500-as változattal induló motor számos frissítést és versenysikereket is megélt, az erőforrás néhány változatának liszenszét pedig számos gyártónak (pl. Jawa, MZ, Aprilia) eladta a Yamaha – hogy a házon belül fejlesztett supermoto változatról, az MT-03-ról és az XT660Z Teneréről már ne is beszüljünk. Lehetséges, hogy a sikertörténet folytatódik, legalábbis a Yamaha által benyújtott szabadalmi kérelemhez tartozó rajzon egy, a jelenlegi XT-re alapuló, manapság Európában divatos hypermoto képe körvonalazódik.
Egyelőre nem látott napvilágot semmilyen információ, így a dolgot fenntartásokkal kell kezelnünk. Láttunk már szabadalmi rajzokat a Yamaha háza tájáról (például dízel, illetve kettős üzemű erőforrással), amelyekből mind a mai napig nem lett semmi. Az is lehetséges, hogy egy régebbi, meg nem valósult projekthez kapcsolódó rajzot látunk, de elképzelhető az is, hogy egy előzetes közvélemény-kutatás folyik. Bár az XT660 modellfrissítése igencsak aktuális lenne, a piaci igényeket figyelve, ismerve a Yamaha takarékos, erőforrásokat újrahasznosító gyakorlatát, sokkal reálisabbnak tartom egy a Super Tenerére alapuló motor fejlesztését, legyen az akár egy, az olaszoknak konkurenciát jelentő hypermoto vagy egy sportos, extravagáns roadster.
Cimkék:
Úgy kezdődött, mint egy szokásos streetfighter bemutató. A heves eső és a rosszul megtervezett vízelvezető egy látványos videó megszületését eredményezte.
Elolvasom »Csak ellenőrzöm kerékcsavart.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »