A Brembo bukósisakok után itt a legújabb védőfelszerelés az olaszoktól: a „Life Jacket” elnevezésű motoros kabát. A talján cég a motoros ruházat mai divatjának megfelelő termékkel kíván belépni ebbe a szegmensbe, a férfiaknak háromféle, a nőknek kétféle kivitelben, illetve hatféle színben (fehér, fekete, kék, piros, ezüst szürke illetve homokszínű) gyártásba kerülő kabát ugyanis légzsákos. A lufik felfújásának aktiválása hagyományos, rögzítő-kábeles megoldású (egész pontosan egy övről beszélhetünk ebben az esetben), a kabátba épített légzsákok 80 ezredmásodperc alatt felfújódnak, és egy percig megőrzik a nyomást, majd fokozatosan ürülnek ki. A Helite és Sabelt cégekkel közösen fejlesztett védőfelszerelés másik figyelemre méltó tulajdonsága, hogy az egyik legkönnyebb a piacon. Az alkalmazott Oxford nylon és Teflon alapanyagoknak hála a kabát tömege 1 illetve 1,5 kilogramm közötti (változattól és mérettől függően). Az alábbi rövid bemutatóban látható a kabát felfújt állapotban (külön felhívnám a figyelmet a nyakat óvó, magas nyakrészre, amely felfújt állapotban támasztja a sisakot is).
Cimkék:
A Yamaha nem mindennapi akciót hirdetett a rajongóknak: két szerencsés arcát az egész világ megismerheti.
Elolvasom »A Road and Ride csapata kétnapos motoros banzájt szervez a Hungaroringen. Szombaton kezdetét veszi az I. MOL Dynamic Motoros Fesztivál. Június 5-én az utca motorosáé a pálya.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
De beindultak a cégek. Nem baj. Árverseny. Érdekesek ezek a kabátok.
Mindenképp jó dolog lehet, csak azért most még elég húzósak lehetnek ezek a kabátok, de idővel csak elterjed, és akkor már többen meg tudják venni. Azt jól tudom hogy az újabb Goldwingekbe is raktak légzsákot?
Igen, jól tudod.
Lehet GW-t rendelni légzsákos kivitelben.
Ez a világ egyik legdrágább légzsákja, közel 7 milla, de adnak hozzá ajándékba egy full extrás motort
.
Amennyiben azt a majd’ négymázsás kétkerekűt “még” motornak tekintjük…
Motor az, méghozzá nem is akármilyen
!!!
Amíg nem volt alkalmam egyet kipróbálni, nekem is furcsa elképzelésem volt a GW-el kapcsolatban. De mint tudjuk, az előítéletek sorsa a megszűnés
.
Az első pár perc volt necces, amíg az feszélyezett, hogy netán összecsukok egy hatmillás motort és nem fogom tudni kifizetni
, aztán elkezdtem tépni a bajszát és olyanokra képes az a gép, amit soha ki nem néztem volna belőle
!!!
Tegyél vele egy próbát ha módodban áll.
Swájc-szerpentin-karcolgatás (izgulok/izzadok/gépészkedek mint atom) Egyszer csak külső íven visszafordítóban GW-papa-hátul-mama, alkoholmentes sörike a pohártartóban, valami opera a rádióban, pipa a szájban bőszen integetve és elismerően bólintva elkerül… …2 kanyarral később már nem is láttam.
Jó gép lehet az !
Boxer-6, tengernyi nyomatékkal, akkora tömeggel, ami a durva ívekre is odaszegezi a futóművet – megy mint a dög, főleg hozzáértő kezekben, nem ez a gondom.
Nekem koncepcionálisan (és esztétikailag) nem tetszik az egész.
Egy MT jobban bejön: egy autónak is becsületére váló tök lapos nyomaték”görbe”, elég magas értékkel (alaphangon 150 Nm), baromi szűk fordulatszám-tartomány (5500-nál tilt). Az persze eléggé szubjektív, hogy mi a szép, de legalább néz is ki valahogy, s bár tőlem teljesen furcsa, de azt kell mondjam, van hangja rendesen, és ez jó.
Megrántja az ipse, nyílik a lufi.
Namost mi van akkor, ha neadjisten túlmozgok mondjuk egy hirtelen bukkanót és beindul a cucc.
Nem látom a véletlen faktor kiiktatását, azaz ha felfúvódik “magától” akkor garantált a zakó, vagy egy ilyen felfúvódás után használható még a rendszer vagy éppen egy ilyen eset mennyibe kerül? (új patron, egy légzsák hányszor használható, nem fogok légszomjban elpusztulni?):-)