Könnyen lehet, hogy a Dakar szervezői most elgondolkoznak rajta, a jövőben is Dél-Amerikában bonyolítsák-e le a versenyt. A chilei kormány nemzeti kulturális értékeket felügyelő bizottsága ugyanis elkészítette jelentését, amelynek során a legértékesebb 111 történelmi-természeti helyüket vizsgálták meg, amelyek közelében a verseny útvonala elhaladt. Nos, közülük 56 károsodott az év eleji esemény során, az összes kárértéket pedig 300.000 pesora, azaz 570.000 dollárra becsülik. Ez forintra lefordítva egy kellemes, 122 milliós summát jelent…
A jelentés szerint 13 helyszínen teljesen megsemmisültek az ősi archeológiai értékek, a többi helyen kisebb-nagyobb károkat szenvedtek. A kormány szeretné ezt az okozott kártvisszakapni a szervező cégtől, az ASO-tól.
A magam részéről bízom benne, hogy ez is egy ok lesz, amely egyszer visszasegíti a fekete kontinensre a leghíresebb tereprali-versenyt, hiszen ebben sokan reménykedünk.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Kicsit zavarban vagyok. Nem értem miképpen fordulhatott ez elő egyáltalán. Az útvonal kijelölése során ez miért nem merült fel, miért nem kerülték el az ilyen helyeket ? Ha pedig ez “tudatos kockázat” volt miért is kérnek most olyasmit számon ami várható volt ? De a legfurcsább számomra az ilyen utólagos kártérítések során hogy miképpen jönnek ki ezek a számok és ha megkapják a kért összeget akkor a sérült múzeális leletek regenerálódnak, ismét sértetlenné válnak ?
Szerintem ez nem több szimpla lehúzásnál.
Abszolút ugyanezek a kérdések merültek fel bennem is.
“Aki prostinak áll ne sírjon ha megdugják”
Az útvonalat valaki jóváhagyta Chilében. Tessék Őt perelni…
A magánvéleményem nekem is ez.
Ha belegondolunk, az elpusztult muzeális területek/tárgyak/épületek vagy természeti értékek már nyilván nem állíthatók helyre. A megrongálódottak sem biztosan.
Tehát nyilván valamilyen eszmei értéket akarnak visszakapni. No de miért nem gondolkoztak előre, hogy talán nem kellene párszáz versenytempóban közlekedő járművet (köztük kamionokat!) arrafelé terelni.
Amit nagyon sajnálok, hogy hiába keresgéltem, nem találtam meg a konkrét veszteségeket. Pedig megnéztem volna fényképes formában, milyen károkról van is konkrétan szó.
570.000 dollár, ha eszmei értékekről van szó:
-3 db búbosvöcsök
-5 db emu-tojás
-172 tő réti-akármilyenfű (védett)
kb így számolandó. Nem tudom a cikket honnan vettétek, de nevetséges az összeg ha eszmei értékről beszélünk.