Nyilván nem a tegnapi nap során fejlesztették ki a szóban forgó motort, hanem az már készen állt a piaci forgalmazásra. Az Aprilia marketingesei pedig hibátlan ritmusérzékkel ragadták meg az alkalmat, hogy az RSV4 különleges változatát (amely a lelkes és tapasztalt pályamotorosok számára lett kifejlesztve) a Kalóz sokkoló hétvégi kettős WSBK-győzelme tiszteletére azonnal piacra dobják. Lehetne a logika az is, hogy most szóltak Maxnak, miszerint elkészült a motor, legyen szíves apropót teremteni annak bevezetésére – de ez talán túl elvadult gondolatmenet.
Maradjunk inkább a versenygépnél! Az újdonság ugyanis vérbeli pályaküzdelmekre szánt motor, mégpedig nem is a kezdők számára. A masina mindenben megfelel a FIM előírásainak, azaz bármiféle módosítás nélkül rajthoz lehet állni vele a futamokon. Nem csupán fényezésében és idomzatában tér el utcai testvéreitől: 200 lóerős teljesítménye és 125 newtonméter forgatónyomatéka 20, illetve 10 egységgel múlja felül azokat, így a 65 fokos V4-es blokkal szerelt paripa bizonyosan méltó ellenfele lesz a Ducati Desmosedici RR versenykivitelének. Az RSV4 Max Biaggi Replika ezeken felül sok ínyencséget tartogat leendő tulajdonosai számára: a hatsebességes váltó és a versenykuplung a mechanikus anti-skipping rendszerrel, a ride-by-wire gázkar, a gyorsváltó, a 4-2-1 Akrapovich titánium kipufogórendszer és a karbon kiegészítők valóban a versenykivitelből származnak!
Mindezen paraméterek mellé a fenevad száraz tömege 144 (!!!) kilogramm, azaz 7 egységgel könnyebb a mezei kivitelnél. Meg kell még említenünk az Öhlins felfüggesztéseket, a Brembo fékeket, illetve a Marchesini kovácsolt magnézium felniket is, amelyek mind ennek a csemegének a sajátjai. Csak most merjük elárulni a vételárat: 50.000, azaz ötvenezer jófajta európai bankó – mai árfolyamon 13.684.000 magyar forint. Elérhető a képeken látható Max Biaggi Replika fényezéssel, vagy tiszta karbonban – utóbbi nyilván azok számára előnyös, akik saját támogatóikat kívánják feltüntetni versenygépükön.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »