Az 1991-ben alapított Confederate arról híres, hogy finoman fogalmazva sem tömegmotorokat gyárt. Az 2009-es eladási statisztikák szerint Magyarországon is üzembe helyeztek egy példányt, de ez az alacsony szám nem a hitelpiaci válság negatív hatásának tudható be. Az összességében alig párszázas példányszámban gyártott motorok eddig három fő típust képviseltek, az F131 Hellcat, a B120 Wraith és a P120 Fighter Combat után egy újabb ritka vasparipa születik a nagy vízen túl.
Az C3 X132 azonban korántsem lesz olyan ritka, mint az előző modellek, még ha nem is lesz egy Honda Cubot megszégyenítő eladási statisztikával rendelkező motorkerékpár. Az új Hellcat tervezett mennyisége a hírek szerint az eddig megszokott, modellenkénti 40–120 darabos gyártási darabszámot többszörösen felül fogja múlni, vételára pedig messze alacsonyabb lesz. Elemzők a masina árát az eddigi modellek mitegy felére, illetve annál is alacsonyabb összegre taksálják. Becsléseik szerint egy csúcskategóriás kiegészítőkkel teljesen felszerelt Harley-Davidson beszerzési költsége csak kicsit fog elmaradni a legújabb Confederate modellétől. Tudjuk jól, hogy a 41 százalékos csökkenést megélt amerikai piacon a cruiserek, chopperek és egyedi motorok piaca szűkült a leginkább. Nagy kérdés, hogy ebben a környezetben mennyire lesz kelendő ez a ritkaság. Ez hamarosan eldőlhet, az egyelőre csak számítógépes vázlatként létező gép első példányát Halloweenkor, október 31-én tervezik átadni.
A rossz nyelvek ugyanakkor már a cégen belüli feszültségről pletykálnak, mivel ez a gyártási profil jelentősen eltér az eddig megszokottól, és ez állítólag nem tesz jót a cég hírnevének. Ami tény, hogy a vállalat „kötelességszegésért” beperelte egyik igazgatóját, mivel az igyekezett megakadályozni, hogy a gyártást visszahelyezzék New Orleans-ba. A cég a néhány évvel ezelőtti hurrikán miatt ugyanis elköltözött onnan, a város pedig most egy 750.000 dolláros hosszúlejáratú kölcsönnel igyekszik visszacsábítani őket.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »