Különös tekintettel arra, hogy semelyik széles körben fogható televíziós csatorna nem közvetítette az eseményeket. Interneten azonban sikerült élő adásra bukkanni, így mi motorosok minden bizonnyal a választási eredményeknél is jobban vártuk a futamokat.
Hiszen történelmi pillanatnak lehettünk tanúi: egy új osztály, a Moto2 debütált tegnap Katarban. Kezdetben sokan berzenkedtek ellene, hogy egyetlen gyártó (a Honda) teljesen azonos 600-as blokkjai köré épített motorokkal való versengés vegye át a 250-es GP-kategória helyét. Az első verseny után azonban azt kell mondani: jó döntés volt, hiszen nagyon látványos és kemény csatákat láthattunk. Egyrészt a megegyező teljesítményű, csupán vázukban és futóműveikben eltérő gépeknek, másrészt a 41 fős (!!!) mezőnynek köszönhetően.
Amelyben szerencsére egy magyar, a jelenleg legismertebb és legeredményesebb motorversenyzőnk, Talmácsi Gábor minket is képvisel. Gábornak nagyon későn állt össze a gépe, már ha összeállt egyáltalán. Az edzéseken végig erős futómű-pattogásra panaszkodott, így végül
„csak” a 14. rajtkockából vágott neki a küzdelemnek. Remek rajtjának és néhány előtte bekövetkezett bukásnak köszönhetően azonban rövidesen a mezőny első csoportjának a végén, a 6.-7. helyen motorozott. Erősen szorítottunk, hogy hátha sikerül még előrébb keveredni, azonban a nem tökéletesre hangolt, pattogó futómű miatt erős gumikopás lépett fel a motorján, és a 9. helyig csúszott vissza. A rendkívül népes, részben korábbi GP-menőkkel és sok más nagy névvel tűzdelt mezőnyben azonban nagyon szép eredmény ez, amelyhez gratulálunk!
A nagyok között, a MotoGP versenyén sokkal kisebb, 17 versenyzőből álló mezőny várta, hogy kezdetét vegye a 2010-es versenyszezon. Casey Stoner végig dominálta az edzéseket, így mindenki sima győzelmet várt tőle. A rajtot jól elrontó ausztrál a második körre az élre is állt, majd nem sokkal később senkitől sem zavartatva elesett. Így megnyílt az új a Doktor, azaz Valentino Rossi előtt, aki
– bár ebben Andrea Dovizioso és Nicky Hayden nagyon szerette volna megakadályozni
– nem hagyta ki a felkínált ziccert, és hozta a futamgyőzelmet.
Mindenképpen ki kell emelni egyrészt Nicky Hayden feltámadását: a módosított Ducati a jelek szerint fekszik a Kentucki Kölyöknek, amit nagyon szép versenyzéssel hálált meg. Jorge Lorenzo is nagyon nagy dícséretet érdemel, hiszen komoly lemaradásból, öldöklő csatában küzdötte fel magát a dobogó második fokára. No és személyes nagy kedvencemet, a tavalyi superbike-világbajnok Ben Spiest: a Könyök Kölyök debütáló versenyén csodálatos előzéseket bemutatva, végig Rossi látótávolságában motorozva az ötödik helyen zárta a futamot. Remélem, rövidesen ott lesz a legelejében, hogy még izgalmasabb meccseket láthassunk! Mert a szezonnyitó a Moto2 és a MotoGP részéről is nagyon jól sikerült, csak így tovább!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Első futamoknak elég izgalmas lett. Megnéztem a Moto2-t is, bár a GP jobban érdekelt. Mit ne mondjak, lerágtam a körmöm… Jó volt a rajt, páran elszúrták, páran jól jöttek ki belőle. Kövezzetek meg, de valahol legbelül éreztem, hogy Stoner-rel lesz valami, az nem lehet, hogy egyeduralkodó maradjon ezen a pályán. Hogy mitől csúszott ki, fene sem tudja, egy kamera sem vette! Rossit kicsit megszorongatták, de aztán szépen elhúzott a végére. Lorenzón nem csodálkozom. Erre számítottam. Úgy húzott el Hayden és Dovizioso mellett, ahogy kell. Dovi is ügyes volt. Vagyis inkább gyors motorja. A célegynesben, ahogy elment Hayden mellett és megszerezte a 3. helyet. A Honda örülhet. Gratula mindenkinek. Epedve várom a következő futamot.
Én a DSF-en néztem, de sztem a moto2 közvetítést (is) eléggé elrontották: az élbojon kívül nem mutattak szinte semmit.
Mindenesetre tényleg izgalmas volt. Lorenzo meg óriásit ment a végén, max respect! Dovisioso mellett mit csinált?! Kamikaze üzemmódra kapcsolt, végre volt egy kis izgalom. Haydent is jó volt elől látni, végre összebarátkozott a Dukival.
125 – Aprilia márka kupa.
Moto2 – Honda márkakupa.
Marad a MotoGP mint motorgyártók versenye…
Hajrá Talma!
Go Vale!
Nekem nagyon tetszett a Moto2 is, meg a GP is. Végre volt egy kis nyüzi a “középkategóriában”, izgalmas volt a rajt, Talma is jól kezdte a szezont ezzel az eredménnyel. Ha végre megtalálják a beállításokat, marad gumja a végére, szép szezont zárhat. Én az elsö tízbe várom, remélem igazam lesz 🙂
Na és a GP-ben is voltak végre izgis pillanatok, test-test, gép-gép elleni meccsek. Bár Lorenzo-t nem kedvelem, de le a kalappal, amit az utolsó 3 körben csinált, különösen a végén az elözés…. Szuper volt. Szegény Stoner meg egy kicsit elbambult, mint anno a kezdetekkor.
Jó lesz ez, várom a folytatást nagyon. http://www.digisport.hu , köszi.
A 600-as nem honda motor, az egy motor amit a honda gyárt pályázaton elnyert megbízás alapján. Pár hónapja olvastam valahol cikket erről, ha megtalálom belinkelem.
Hajrá Talma, hajrá Spies!