Kemény évek járnak ránk motorosokra, és persze a motorgyártókra is. Tavaly szinte minden hétre jutott egy negatív hír, amely az eladások csökkenéséről, a gyártók újabb leépítéséről, átszervezéséről vagy éppen negatív eredményeiről szóltak Európában és az Egyesült Államokban. Ilyen üzleti körülmények mellett cseppet sem meglepő módon a gyártók egyáltalán nem szívlelték az EU múlt heti lépését. A hírek szerint a tavaly már egyszer felmerült lehetőség, a motorok teljesítményének korlátozása és a kötelező ABS alkalmazása újra napirendi pont lesz a közlekedés-biztonsággal foglalkozó bizottság nyári ülésén. Az Európai Motorgyártók Szövetsége, az ACEM, nyilatkozatban reagált a hírre, bár lehet, hogy a válasz nem éppen elegáns. A kiadott nyilatkozatban felhívták a politikusok figyelmét, hogy az Európa-szerte nagyságrendileg 150.000 embert foglalkoztató iparág számos szereplője már most is szenved a piaci helyzet miatt. Egy, az előző hírben említett döntés egyes gyártókat a bezárással fenyegetne, ha az új szabályozás miatt a kereslet tovább csökkenne termékeik iránt. A gyártók szerint az iparágat érintő döntések meghozatala előtt a piaci szereplőkkel komoly egyeztetéseket kell folytatni és közösen kell kialakítani egy követhető stratégiát.
A fentiekhez csak lazán kapcsolódik egy másik negatív hangvételű hír. Pusztán politikai-gazdasági kalandorakciónak minősíthetjük a Reinhold Messner hegymászó nevével fémjelzett kezdeményezést, amely kitiltaná az olasz Dolomitokból a motorosokat. A tervek szerint csak reggel illetve este használhatnák a kétkerekűek szerelmesei a hegyi utakat, hágókat, és persze csak díj fizetése ellenében. Ilyen híreket olvasva menthetetlenül az alábbi, klasszikus filmjelenet jut eszembe, amely a szabadságról szól.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
És egyszer csak arra eszmélünk, hogy álmunkban agyonvertek minket…
Mivel nekem régi motorom van, nincs rajta ABS. Ha bevezetik ezt, akkor fel kell újítanom a fékrendszeremet? Vagy adjam el és vegyek új motort? De nem akarom, mert ez a motor szuper. Nekem nagyon tetszik.
Ezek a jogszabályok kizárólag az újonnan forgalomba hozott motorokra vonatkozhatnak. Szerintem legalábbis.
Gondoljunk bele: a régi motorok többségénél a blokkolásgátló felszerelése (mintha az olyan egyszerű lenne…) gyakorlatilag megoldhatatlan. De még a 100 lóerőre “fojtás” is csak fékpadon történhetne. Ennek pedig nem alacsony a költsége – azt vajon ki viselné?
Szóval szerintem megvalósíthatatlan az elképzelés a használt, forgalomban levő motorok esetében. Az újaknál más a helyzet…
Az ABS még autón sem kötelező, akkor miért kellene motoron azzá tenni? Pedig én ABS párti vagyok! Sokan nem szeretik, sőt van olyan felhasználási terület, ahol kifejezetten nem előnyös.
A teljesítmény korlátozás is baromság, több értelme lenne súly-lóerő tekintetben, de ettől még bárki száguldhat, a 100 ló is bőven sok.
MOTO-CAT: komolyan gondoltad, h a motorodra utólag bárki felszerel ABS-t? Trabant és Lada is közlekedik nálunk, pedig már régen nem felelne meg a forgalmazási követelményeknek! Ezek a korlátozások csakis az új motoroknál jönnének számításba, tehát még most érdemes motort venni, mert ahogy ismerem a politikát előbb-utóbb úgyis lesz valami szigorítás.
A hegymászókat meg kitiltanám a hegyekről, mert nem a motoros hordja fel tonnaszámra a szemetet többezer méter magasságokba, hanem a “környezetvédő” hegymászók, akik a felesleges súlytól megszabadulva szennyezik a természetet!!! Ha meg rájukomlik a lavina, akkor gondolom nem tiltanák ki a mentőhelikoptert, mentőcsapatostól!?
Ezt a korlátokkal sulykolt, szabadságnélküli világot pfff.
A nagymutert full irigylem, a múltkor éppen mesélt a fiatal koráról. Hát nyugodtabb volt mint a miénk, pedig volt háború is volt és stb. És mégis azt állítja, hogy a mostani korszak sokkal rosszabb mint anno volt. Valószínű a média nagyban tesz róla. Az idegeinket cincálják naponta.
A lóerő korlátozásról: Baromság.
Abs-ről.: Nagyon jó dolog, örülnék ha lenne az enyémben is, de feláras volt.
De ha kötelező lesz legalább mi is megcmizukk jobban, mert többet kell fizetni a vasakért.
De ahogy ismerem a jó és kedves politikus “ember”társainkat biztosan már azon dolgoznak, hogy valamiféle kedvezményünk legyen emiatt, és tudom, hogy lázas munkával azt is el akarják érni, hogy csökkentik a benya jövedéki adóját, és ingyen autópálya használatot is sürgetik. Említettem már a tervben lévő kamatmentes motorvásárlási kölcsönt? jahhh, felét elengedik ha hűségesen fizeted :))
És végül, követelem a motoros társadaslom nevében is, hogy rendeljenek el azonnali hatállyal korlátozást a politikusoknak, hogy nem tehetik be a lábukat soha többé kuplerájba! De medvecsapdába igen :))))
És
Legalább egy faszi ülne a tisztelt házak falai közt aki ért is valamihez de Fa***a vóóóóna!
Szerintem teljesen fölösleges a teljesítmény szabályozás. Az ABS bevezetése viszont tetszik, az én motoromon is van és már sokszor segített vészhelyzetben. De azt is eltudom képzelni, hogy kötelezővé teszik minden új motorra az ABS-t, de egy gombbal ki lehet kapcsolni saját felelősségre,mint néhány túra-enduron.
A 100 lóerő is ugyanolyan életveszélyes, mint a 190… A 60 lóerős Deauvillemmel is tudok menni akár 180km/h-val, persze az már nem neki való tempó. Egy biciklivel is tudsz olyat esni, hogy “kitöröd a nyakad”. A franciák pedig már rég elvágták a megfelelő drótot a motorjaikban
Teljesítmény szabályzás helyett, inkább gondolkodjanak el egy tudás/tapasztalat alapú motorvásárlási rendszeren. Egy másik motoros oldalon, volt egy cikk Juhász Dávid eladó pályamotorjáról, idézem: “el se kezdj alkudni, ha nincs meg a 2:05 alatti köridő a Ringen; ez a tárgyalási alap” Tehát nem sétálhat oda a friss jogsis milliomos fiúcska, aki zsebből kifizetné a motort, hanem bizonyítania kell, hogy tudja is kezelni. Szerintem ebbe az irányba kellene haladni, ha már mindenképpen szabályozni akarnak.
már az előbb is írtam, de az önmagában 100 LE korlát hülyeség, akkor a gyárak rámennek a 99LE és 103kg motorok gyártásába, persze az árak ettől növekedni fognak és veszélyesebb lesz, mint egy 260 kilós 190 lovas gép!
Egyáltalán nem akarom, hogy bárki ABS-t szereljen a motoromra. Nagyon jól tudom, hogy lehetetlen. Vagy ha meg lehetne oldani, annyi pénzem úgysem lenne. NEM akarok ABS-t a mocimra. A bicajomon sincs… És oda még bukót sem veszek fel, pedig erősen gondolkodom, hogy arra is kéne, mert volt pár meleg helyzetem, ahol borulhattam volna. Mindegy, nem ez a téma.
Soxor nem a sebességen múlik a szerencsétlenség. Asszem unatkoznak odafent…
Versys, te nem vagy norm. De így vagy jó. Ne hagyd abba a kommentelést!!!
Én meg betiltanám a 100le alatti motorokat.
Kezdő jogsival csak 150le feletti gépeket lehetne vezetni 2évig.
Aki túléli az utána gyengébbet is vezethet.
Motocat írta: “Versys, te nem vagy norm.”
És íme megszületet az első olyan hozzászólás ami vita alapját nem fogja képezni 😀 Nehéz szülés volt. Majdcsak kitiltanak már innen. 😀
Miközben mi itt lóerőkön és hülye ABS-eken elmélkedünk, kinéztem az ablakon és egy gerlepár vígan puhantott egyet az éppen zöld lombot eresztő gesztenyefán. És akkor az ember a legtökéletesebb lény. Persze ezt azt ember találta ki, jóhogy nem a vadkacsát hozta ki fullosnak…
Valaki írta lejjeb, teljesen jogosan, hogy nem kell 100 ló ahhoz, hogy kíkúvadjunk, sőt egy bicajjal is megesik. Abban egy ló sincs, és mégis.
Az én paripám is megy majd 200-at és 70 ló csak. Következő tuti a tempomat bevezetése lesz. Az lesz még jó.
És különben is, “monnyon le!!!”
Versys, máskor is írtam már, hogy lökött vagy…
A teljesítmény szabályozása viszonylag egyszerűen megoldható. Leggyakrabban folytással. Mivel a műszaki vizsgán nem mérik a teljesítményt, mindenki azonnal változtatna, mint ahogy változtat is. ( pld. kipufogó) ABS-t nem lehet utólag felszerelni, csak ha a gyár által gyártott szériában szerepel. Ha valaki új motort vásárol a rendelet életbe lépése után, biztosan mélyebbre kell nyúlni a pénztárcába. Ha lesz ilyen rendelet!
“Mivel a műszaki vizsgán nem mérik a teljesítményt”
Most. Nálunk. Ez is megváltozhat egy rendelettel. Mondjuk a “drót” elvágása helyett inteligensebb megoldás egy kapcsoló beépítése…