A kétszeres GP-bajnok Barry Sheeneről elnevezett motorkerékpárt Andrew Morris, angol üzletember álmodta meg. Az Icon Motorcycles jóvoltából 52 darab készül ebből a brutális szörnyből, pontosan annyi, ahány évet a legendás angol versenyző élt. A kis szériában, egyedileg, kézzel készülő motor ára igencsak magas, körülbelül 120.000 euró, de a minőségi, high-tech alkatrészeket elnézve ez nem is csoda.
Az egész motorra jellemző, hogy alkatrészei egyedileg készülnek ehhez az 52 darabos szériához és többnyire kézi megmunkálás termékei. Rögtön az első a sorban a Suzuki GSX1400 blokk átalakítása. A számos, nagyobb teljesítményre fókuszáló alkatrész közül a Carillo hajtórudak és Wiseco dugók érdemesek a kiemelésre, no meg persze turbófeltöltő, amelynek hála az erőforrás 250 lóerőt és 180 Newtonméteres forgatónyomatékot juttat a hátsó kerékhez a turbó legkisebb (0,4 baros) nyomása mellett is. Az erőforrást egy kézzel készülő Spondon alumínium vázba szerelik, a felfüggesztés pedig Fabrication Techniques hátsó lengőkarból, Bitubo hátsó rugóstagból és teleszkópokból, valamint szénszálas kompozit kerekekből áll össze. A masina lassításáról ISR 6 dugattyús monoblokk féknyergek gondoskodnak, míg a haladáshoz szükséges üzemanyag egy alumíniumból szintén egyedileg készülő, a repülőgépekre kifejlesztett gyorszáras megoldással rögzített tankba tölthető. A motor vezérlését Bosch Montronic rendszer végzi, amely egy futurisztikus digitális kijelzőn szolgáltatja a szokásos adatokat a motor vezetője számára. Az egyedi acél kipufogórendszer mellett meg kell említeni még a szénszálas műanyagból készített burkolóelemeket.
Hogy megéri-e az árát nem tudom, hogy jó választás volna mindennapokban, az szintén kérdéses, azonban annyi kétségtelen, hogy az Icon Sheene egy igazán érdekes, teljesítmény-hajhász egyedi masina.
Cimkék:
Azt szokták mondani, a statisztikának az a végkicsengése, amit a készítője akar. Ez esetben azonban nehéz bármit is belemagyarázni a számokba.
Elolvasom »Számtalan rossz minőségű, belekiabálós, röhögős videó után élvezet egy ilyet végignézni. Még akkor is, ha egy igencsak veszélyes esést mutat be.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Ritka ronda motor.
És 250le?Minek?
Körbenéztem a képek alapján, de nincs rajta semmi, ami külsőre megfogna.