Én mindig azt mondom, hogy a XXI. század elején nagyon jó dolog motorosnak lenni. Erős, kényelmes gépeink vannak, alattuk modern, jó futóművel. A következő év is izgalmas lesz. Bár a túraendurók korszakát éljük, most a szupernakedek is előtérbe kerültek. A KTM 1260 Super Duke R hamarosan bemutatkozik, a Kawasaki Z H2-ről már lerántották a leplet, a Ducati pedig előjött az eddigi legerősebb csupasszal, a Streetfighte V4-gyel. Lássuk, hogy mire számíthatunk az olasz gyártól 2020-ban!
Ducati World Première 2020The unveil of the 2020 Ducati range. Discover the new models that will be on display from 7th to 10th November at EICMA 2019. Other languages: https://www.ducati.com/it/it/home
Közzétette: Ducati – 2019. október 23., szerda
Kezdjük a nagy durranással. A Streetfighter V4 nem más, mint a Panigale V4 műszaki alapjaira épülő ultrabrutál naked gép.
Azaz a Desmosedici Stradale V4 1103 köbcentis blokkja köré épült meztelen harcos, amely a várakozásoknak megfelelően átlépi a 200 lóerős lélektani határt.
Egészen konkrétan 208 lóerőt tud 12.750-es fordulatszámon, valamint 123 Nm forgatónyomatékot biztosít 11.500-on. Ha pedig ez nem lenne elég, akkor gyári racsingosítással a két érték 220-ig, valamint 130-ig húzható. Ez a kemény gyerekek, nem a román acél!
A Streetfighter V4 mellett érkezik egy V4S kivitel is, a különbség elsősorban a futóműben fog megmutatkozni. Ameddig a V4 elől 43mm-es Showa BPF, hátul Sachs rugóval érkezik, a V4S előre Öhlins NIX-30 villákat, hátulra Öhlins TTX36-ot kap. Szóval van a csúcskategória, meg a picit csúcsabb.
Látványos kiegészítőt jelentenek még a szárnyak, amelyeket eddig talán még soha senki nem szerelt csupasz motorra. Erről egyelőre annyit tudunk, hogy 270-es tempónál 28 kilónyi leszorítóerőt biztosítanak. Mindemellett természetesen a szupernaked motor is megkapja a fullos Panigale elektronikai csomagot. Wheelie-kontroll, gyorsváltó, kanyar-ABS és a többi.
A Panigale V2 legfontosabb fejlesztése, hogy a 955 köbcentis Superquadro innentől kezdve teljesíti az Euro5 előírásait. A 155 lóerős csúcsteljesítmény 10.750-es fordulatszámon jön elő, a 104 Nm-es forgatónyomaték 9.000-nél. A megújult “kicsi” Panigale előre Showa villákat kap, hátulra minden paraméterében állítható Sachs rugókat. A fékerőt Brembo M4.32 féknyergek, Brembo főfékhengerrel, 320mm-es tárcsákkal. A hattengelyű dőlésszögérzékelőhöz kapcsolódó ABS és kipörgésgátló természetesen alap.
A V4 olyan friss gép, hogy szinte még ropog, nem is kellett nagyon hozzányúlni. Olyan változásokon esett át, minthogy megkapta a V4R aerodinamikai csomagját, amitől több stabilitásra számíthatsz, valamint egy hangyányit hatékonyabb szélvédelemre.
Az elektronika szintén kisebb léptékű fejlesztésen esett át. A sajtóértesülések szerint a kipörgésgátló, valamint a gyorsváltó lett modernebb. Az EVO2 váltó kifejezetten a magas, 10.000 feletti fordulatszámon érezteti majd hatását, ahol rövidebb idő alatt és határozottabban löki be a fokozatokat.
Az új kivitel nagyjából megegyezik a jelenlegi csúcsmodellével. Ugyanaz az 1262 köbcentis, 158 lóerős Testasretta V2, ugyanaz az elektronikai csomag és ugyanaz a Sachs Skyhook felfüggesztés.
Az S Grand Tour erőssége, hogy sok felszerelést megkap a katalógusból. Ha pont erre van szükséged, és jól áraz a Ducati, akkor működhet. Olyanokra kell gondolnod, mint a középállvány, a komfortülés (az utasnak is), a dobozok, a markolatfűtés és a legjobb cucc, a guminyomás figyelő.
Igen, ez lényegében egy már létező modell. Igazából pont ugyanaz, mint a Ducati Scrambler Icon, csak éppen a színvariálás lehetősége nélkül, a feketeség jegyében.
Én is csupán azért emelem ki, mert az Icon Dark egy hazai körülmények között nagyon releváns trükköt tud a többi retró Duci között. Nem, nem a futómű lett kátyúbarátabb, hanem az ára lett kevesebb. Egyelőre csak a brit piaci árazást tudom nektek ide ráncigálni, de ott az Icon 8295, amíg az Icon Dark 7595 angol fontot ér majd. Ez magyarosítva, a hír születésének pillanatában lepuskázott árfolyam szerint körülbelül 200.000 forintnyi difit jelent a két modell között.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »