Nem sikerült hitelt érdemlően kinyomoznunk, hogy a Yog trike ötlete vajon egy jövőben játszódó hollywoodi produkció megalkotása során született, vagy egyéb úton jött létre. Ami bizonyos: Arun Thomas, az Indian cég formatervezője vetette papírra – azaz inkább monitorra – ezt az érdekességet, amelynek neve a yoga (azaz jóga) szóból származik.
Azt nem merném kijelenteni, hogy kellemes lehet-e ebben a testhelyzetben meditálni a jármű legnagyobb sebességeként megadott 160 kilométer/órás tempónál. Azonban mindenképpen komoly figyelmet érdemel a meghajtás módja: a tisztán elektromos energiával mozgatott járművet ugyanis a villámlás elve hozza mozgásba.
A két nagy első kerékben – természetesen biztonságos, zárt körülmények között – hoznak létre olyan elektromos kisülést, amely mozgásba hozza a hatalmas abroncsokat. Amelyek úgy mellesleg olyan rugalmas anyagból fognak készülni, hogy a futómű szerepét is be tudják tölteni.
Hogy a has alatti elektromos turbina a hajtásban vesz-e részt, vagy egyéb szerepe van, szintén nem tudtuk tisztázni. A Yog megvalósulási esélyeire talán nagyobb biztonsággal lehet fogadásokat kötni. Bár ha 80 évvel ezelőtt megmutattunk volna a kor motorosának Rossi gépét, valószínűleg ő is hasonlóan nézett volna…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Érdekes lehet vele a kocsik között…
ez de beteg…
És köbö indulás után fél órával azt kívánod, bárcsak sosem születtél volna meg, úgy fáj a nyakad. Komoly nyakcsigolya meszesedés van kilátásba helyezve a sok használattól.
Lehet majd vele kanyarodni is? Vagy csak egyenesen menni?
Nem tetszik, hogy a pilota rá van “láncolva” a motorra, ráadásul magasabb mint egy középkategóriás autó. (lehet, hogy van olyan széles is)
Viszont az tetszik, hogy nyáron a melegben be lehet alá menni hűsölni. Remélem nem ez lesz a jővő, láttunk már ennél szebbet, jobbat, életrevalóbbat is.