Bevallom őszintén, az oldalkocsis motorozás, mint oly sok motorosnak, számomra sem vonzó. Ennek ellenére szívesen megnézem ezeket a gépeket, hiszen a kettő (három) keréken közlekedés egy érdekes fajtája. A régi időkben az vett motort, akinek nem volt pénze autóra, az oldalkocsis motor pedig egy olcsó alternatíva volt egy kis család számára. Nem véletlen, hogy a háború után számos olasz robogóhoz is készült oldalkocsi. Cingoliban, egy olasz kisvárosban található az a múzeum, amely az ilyen járművek bemutatására specializálódott. A furcsa vonzódás talán nem véletlen: az olasz oldalkocsis krosszversenyek egyik pályája a város mellett található – ez ráadásul a nemzetközi bajnokság olaszországi állomása is. A múzeumban számos eredeti, felújított vagy éppen replika oldalkocsit láthatunk a fő kiállításon. A másik érdekes tárlat néhány híres filmben használt motort mutat be, ezek többsége ugyan csak másolat, de néhány eredeti darab is található itt. Különlehesség, hogy néhány modellt korhű környezetben mutatnak be, egy katonai motor például “hadszíntéren”, a filmekben szerepelt modellek némelyike pedig a legemlékezetesebb filmbeli jelenet egy-egy pillanatát idézi fel.
A múzeum Rossi szülőfalujától nem messze található, ha valaki a környékre tervez túrát, feltétlenül ejtse útba Cingolit – ugyan a múzeum most időszakosan zárva van, de a turista szezon kezdetére várhatóan újra megnyitják.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
nekem se kéne oldalkocsis motor..
de biztos meglehetne oldani hogy a motor döljön az oldalkocsival vagy nélküle…
szerintem emiatt is nem terjedt el
én fűnyírot szerelnék a motor oldalára ugy élvezném..
de asse értem hogy a horgászpapperok mérnem barkácsoltak még csónakszállítót az MZ-re
Én két dolgot nagyon szeretnék kipróbálni!
…
Nos, a másik az az utazás egy oldalkocsiban. Még sosem volt benne részem, és egyre ritkább az úton egy ilyen szerkezet.
Gyerekkoromban még azért szép számban szaladgáltak, félö, hogy az esélyem is ilyen rohamos iramban lesz a multé..
Eko, ha egyszer Dzundzo barátom összerakja a Jawámat, amit neki ajándékoztam (úgyhogy az már az ő Jawája), elviszlek egy körre.
Nagy élmény lesz, jobban mondva félelmetes.
Anno én is az oldalkocsiban szereztem az első élményemet, aztán meg is vettem az oldalkocsist. Utóbb jöttem rá, hogy nem tudom hova tenni.
No meg ültem Ottó Bácsi mellett is a BMW-ben. AZ kicsit más világ volt…
Emlékeztek? Az első cikk volt az Onroadon.
Egész elérzékenyültem, de komolyan!
Az oldalkocsiban valóban nagy élmény utazni 🙂 Egy régi cimbimnek van BMW r 35 250ccm állóhengeres régi vasa, az évjárat aszem 1954 talán 🙂 És ennek az oldalkocsijában utaztam.Nagy élmény volt!A szám fülig ért! :))))) Kanyarba fostam rendesen, ő meg aztán ki is húzatta a jó öreg vasat egyenesben,mentuk még 80 km/h-val is. 🙂 Régi szép idők…
Versysfun: nem tudsz összehozni a sráccal?
Azt a motort talán érdemes lenne bemutatni itt az oldalon is, ha szép állapotban van!
Köszi.
Valami azt súgja, hogy felejthetetlen élményben lesz részem. :-))
lehet feliratokozni egy körre az oldalkocsis motorral? Én is megpróbálnám utasként. Biztos hatalmas élmény lehet.
Egyébként én nemrég láttam egy oldalkocsist, nagyot néztem, mert tényleg nem sűrűn fordulnak elő. De a forgalom miatt nem nagyon láttam, hogy milyen tipus volt. Talán egy Jawa. De nem bizti.
Erre már érdemes lenne egy vállalkozást alapítani. :-)
Na.Megjöttem motorozásból.:) Fölhívtam a cimbit, először is pontosítanék picit. Egy BMW r25-ről van szó nem r35 amint írtam lentebb. És az évjárata 1950-es kereken. Szal nyugi van, hétfőn íratok cavintont a körzetivel meg minden.Miután a telón pontosítottuk az adatokat sajnálatomra azt is közölte, hogy szét van szedve a motor, éppen nincs lóvéja alkatrészre, úgy hogy pihen a vas. De megígérte, hogy küld egy képet az emailom.ra amit én is remélek.A gépemen sajna egy darab fotót nbem találtam a motorról csak gazdájáról amint éppen egy ablak tokot szerel be.Gondolom nem ez a fotó dobná föl az onroad fórumot. Ahogy ismerem úgy is meg fogja javítani, ügyes kezű srác.
Más téma. Az http://www.onroad.hu/motor/bemutato/812/
cikket átnyálazva és a cikken felbuzdulván én is összepattintottem a saját melegítős ruhámat, há nehogy má a tél ugasson be! A megépítés módja kicsit más lett, nem használtam tépőzárat,rávarrtam a ruhára. És nem ülésfűtés fűtőszálból készült.Műszerés/műszaki végzettségem van, így úgy döntöttem szimpla 4 eres telefon vezetéket használok így hoszabb lett az egész és nem korlátozott a hosszbeli méret mintha ülésfűtésből keráltam volna. (az ülésfűtés fűtőszála is réz vezeték, csak abban van némi azbeszt szigetelés is, tehát anyagában és keresztmetszetben megeggyezik a telóvezetékkel) Pár gyors számolás/ mérés után sity-suty kiszámoltam mindent.57 watt-nyi energiát emészt fel a generátor teljesítményéből.Ez mérve is igaz lett. 4 megálló trolizás, ugyanitt 1 csöves szagolása és lökdösődés, magamban anyázás után egy csipet bkv sztrájkkal a hátam mögött már is megvehettem a tescoban életem legszebb jégeralsóját potom 3000 ft-ért.Tudnak aludni éjszaka?Azt hittem óccsóób :))Erre úgy applikáltam a vezetéket, hogy körben fut a lábon végig + beficcen egy szál a bakancsba azokni alá és a kényews helyeket sem felejtettem ki.:)(aszongyák nem szereti a cucc a hideget Szóval a gatya megáll a sarokban a vezetéktől.:))A pulóvelrnél körkörös hurkokat alkottam elől hátul egyaránt a vesénél főleg.Jah és a vezetékek közvetlenül érintkeznek a bőrömmel ezért kevesebb teljesítmény is elég és kisebb a hőveszteség is így.A mai teszt bizonyította, hogy volt miért fáradozni. 🙂 Pesten 4 fok volt mikor indultam, vidékre kíérve már karcosabb volt a klíma.De még így is kellemes tavaszi langy meleg tombolt alul fölül, kivéve az ujjaim végét illetve a lábujjaimat.Ott laza fagypont volt.És nem 90-el mentem.Ööö hivatalos szerv remélem nem jár ide?!.Nagyon jó a cucc!Ha valakinek van kedve csinálja meg nem fogja megbánni.Tavasszal is nagyon jól jöhet amikor már este lehül.Köszi a cikket és kösz az ötletgazdának is.Széles utat óccsó benzint.
Jól értem, a teló vezeték a jégeralsó belsején fut?
Nem nyom menet közben?
Milyen hosszú vezeték kell?
Valamilyen ellenálláson keresztül, vagy csak úgy direktbe kötötted?
Az úgy zárlat nem?
A felsö, és az alsó sorban, vagy párhuzamosan csatlakozik?
Egyenlöre ennyi :-)), de egy pár képet is feltehetnél! 🙂
Versys: a pamutalsóval az a baj, hogy nagyon erős izzadtságszaga lesz. Igaz, én sokat offroadoztam a sajátomban, amikor ugye kikapcsolt fűtés mellett kegyetlenül beleizzad az ember, majd az aszfaltos hazaúton kellemesen befűt. Na ekkor, amint elkezdi kiszárítani az izzadtságot, ekkor lesz okádék szaga szegénynek. A te megoldásodnál a mosás hogy lesz megoldható?
Úgyhogy idén elkészült az upgrade: kicsit magasabb árú, azt hiszem decathlonos szintetikus aláöltözőre kerültek fel a tépőzárak. Sajnos most nagyon keveset motoroztam, így a teszt még várat magára. A Yeti Race-en biztosan megtörténik (legkésőbb).
Eko üdv!
Jaja jól érted belül füt a gatyában is és a pulóverben is.És nem nyom, de komolyan.A vezeték hosszát most meg nem mondom mert nem mértem le.Csak ellenállást mértem és az alapján szabtam le.Mivel elég vékonyka vezetékről van szó, ugyan olyan vékony mint az ülésfűtésben a vezeték így van némi ohm-os ellenállása, tehát nincs zárlat főleg tekintve hogy 12V ról beszélünk. De 14.0-14.5-el kell számolni mert a generátor ennyi feszt állít elő.És egy kis matek.Ha szeretnél mondjuk egy 60 w-os fűtőszálat pl: telóvezetékből akkor: U=12V. P=60w ami kellene.Kell hogy mekkora ellenállású vezeték kell: I=P/U 60w/14.5v=4.137 A. R=U/I 14.5/4.137=3.5 Ohm. Tehát 3.5 ohm ellenálléású vezetékszakasz kell ehez. A felső es az alsó rész sorba van kötve így 57 watt az egész.
Macko üdv!
A mosással semmi gáz nem lesz, lavór, beáztatás, némi mosószer azt száradás. Tudod ez az akurvaéletbenincsitthonazasszonyhogyműködikezakurvamosógép, sebaj kézzel mosok fííling :))))
Ahogy ismerem magam nekem is lesz nem kis fejlesztés(vagy fejvesztés) de meg akartam bizonyosodni, hogy milyen.:)
Versys: az enyém, ami a cikkben be lett mutatva, szintén kísérleti jelleggel készült el annak idején. Ahhoz képest 2 évig használtam igen elégedetten.
Most már ideje lesz az új “hordozóra” visszaszerelni!
Ha az ülésfűtés-kábelem valahol elromlott volna menet közben, kereslek telefonvezeték-ügyben!