A több napon át tartó promóciós eseményen tegnap mutatták be hivatalosan a 2010-es Ducatit. A motor megjelenésében csak apró változtatások vannak. A tavalyi szezon végén használt aerodinamikai csomagot alkalmazták az új masinán is, amely elvileg kevésbé érzékeny a keresztszélre. A 2010-es modell is karbonszálas műanyag vázzal és lengőkarral rendelkezik, az önhordó hátsó idomot most már hat ponton rögzítik a vázhoz, ami merevebbé teszi.
A lényegi változás természetesen a burkolat alatt található, az új szabályoknak megfelelően az aggregát tartósabb kivitelű, több versenyt bír. Claudio Domenicali az új motorról nyilatkozva elmondta, hogy az erőforrás big bang gyújtási módszert alkalmaz, és fontos szerepet kap a Ducati jövőbeni fejlesztéseihez – ez alatt az utcai sportmotorokra, valamint a World Superbike-ban is használt versenymotorokra kell gondolni. A mérnökök a fejlesztésnél külön gondot fordítottak a GP9-en tapasztalt rázkódási és egykerekezési hajlam csökkentésére, ami a motoGP mai világában azt jelenti, hogy tovább finomították az elektronikát.
Maga a Wroom szolgált még egy érdekességgel, egy másik fontos olasz „exportcikk”, Rossi személyével kapcsolatban. Már tavaly is számos pletyka szólt arról, hogy a Ducati szeretné leigazolni Rossit motoGP csapatába. A csapat managmentje ezt az álláspontját a mai napig fenntartja, így Rossi megjelenése a Wroomon újra felélesztette a pletykákat. A kilencszeres világbajnok szerződése az év végén lejár, akárcsak Lorenzóé, Stoneré és Haydené, ennek kapcsán sokfolé találgatás indult el. Valójában az ok jóval prózaibb: Vale a Ferrari miatt ment a Wroomra, ugyanis újra Forma1-es autóba fog ülni. Január 21-22-én egy F2008 volánjánál a Barcelonához közeli Montmelo pályán köröz majd.
Az első videón a bemutató, maga a Ducati GP10 és Domenicali nyilatkozata (olaszul), a másodikon a versenyzők érkezése, az utolsón pedig az egyik első sajtótájékoztató részlete látható, hallható.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
A galériába betettem még néhány képet, és kicseréltem az első videót: a bemutató és a motor részletei Domenicali nyilatkozatával.