Egy szigetországi kereskedésben kapták lencsevégre a 2009-es modellévű Thruxton-átépítést. Hiszen nem mindenki éri be a gyártó által egyedivé tett motorokkal! A gép a Pure Triumph műhelyében készült megrendelés alapján, és remek iskolapéldája annak, hogy az angol motorokból is csodás café-racerek születhetnek. A munkát természetesen nem aprózták el: minden olyan lényeges, a piacon megkapható elem fellelhető rajta, amit csak a stílus rajongói kívánhatnak.
Kezdjük az 50 milliméteres Showa fordított teleszkópokkal és a versenyspecifikus, minden paraméterükben állítható Bitabo-gátlókkal. Ezek a 17 collos kerekekkel – a hátsó szélessége 180-asra növekedett! – együtt garantálják, hogy vérbeli café racerekhez méltóan fordulhasson el a gép minden egyes sarkon. Ehhez kis segítséget kap a vezető a gyári állapotban szintén nem jellemző kormánygátlótól is, amely oldalt került felszerelésre. Az ideális féktávok eltalálásában pedig négydugattyús, radiális Tokico féknyergek gondoskodnak – természetesen radiális főfékhengerrel kiegészítve. Mondani sem kell, hogy a gyári egyetlen első tárcsa is megduplázódott.
Maga a váz maradt eredeti, az egyéb kiegészítők dobnak nagyot a motor megjelenésén: a szintén gyári belső állapotú blokk fényezése, a könnyűfém T140 tank, az Alcantara bőrrel bevont ülés, az egyedi hátsó borítás, nem is beszélve a 2:1 rendszerű kidörrentőről.
Már a gyári állapotú Thruxton is különleges motoros élményt kínál, ez a remek átépítés azonban agilitásában nyilvánvalóan messze felülmúlja azt.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
“az angol motorokból is csodás café-racerek születhetnek” ???
Az angol motorok a café racer-ek!
De ebbe a Triumph-ba belekötök! Miért kellett lecserélni az eredeti küllős kerekeket öntött alura? Az annyira nem café racer-es. Ha nekem volna pénzem, az enyémen is lecserélném küllősre, de sajna nincs. Pedig de nagyon büntetne. Fordított teleszkóp??? Soha. Ezek a cuccok túl ‘modernek’, már ha értitek, miről vakerálok!
Az angol Triumph hagyományőrző kétkerekűiből is lehet vérbeli café racert építeni”
JA hát ilyt leirni mos komojan ?lehet ? nemá!
ennél max a tank ami jobban cafe raceres mint a Thurxton de amugy az jobban bejön! ez meg nekem tul modern!
ezzel a felnivel, villával, pláne a kipuff hát……inkább nem kéne!
ami mögötte van az kéne…
az angol motorokból is csodás café-racerek születhetnek…
azokból születhetnek csak igazán!
miért, szerintetek miből, ha nem az angol motorokból?
http://www.ace-cafe-london.com/postcard_gallery.aspx
A legtöbb angol motor alapból café racer, mit kell azon még építgetni?
Szerintem is jobb a mögötte lévő! És az eredeti Triumph Thruxton is, ahogy Helmets on mondja.
Café Racers forevör!!!
Vegyétek úgy, hogy hamut szórtam a fejemre…
Viszont a cikk angol oldalról származik, ahol ugyanezt pont ugyanígy fogalmazták meg.
Így legalább általános a tudatlanságunk.
Izé…. ….én bevallom férfiasan: Nem tűnt fel ez a kis “baki”.
Annyira nem, hogy a cikk olvasása közben feltett szándékom volt végre megkérni itt anépet, hogy a “cafe-racer” fogalmát egy kicsit villogtassák már meg előttem.
Tehát: Honnan a név, milyen kávézós-kersenyzős…? Történelmi háttere van ennek, vagy miről is van szó ebben a témakörben?
Nagyon aranyos a történet, honnan származtatják a Café Racer elnevezést.
Szóval az akkori motorosok (és autósok) sem ihattak alkoholt, ha vezettek. Ezért kávéházaknál találkozgattak. Közben meg a rövid távokon versenyezgettek a motorokkal. Azért is a rövidebb távokat részesítették előnyben, mert hosszabb távra viszonylag kényelmetlen gépek ezek. Szóval két kávéház között versenyeztek, aztán ott villogtak a motorjaikkal. De nem olyan bunkó módon, mint ma villognak a motorjukkal egyesek.
Innen jön a Café Racer. Kávéházi versenyzők…
@—-)—-
Halihó.
Láttam Thruxton élőben is, és sok egyedileg épített chopperrel/ cafe racerrel ellentétben eléggé motorozhatónak tűnik.
Szerintem nem rossz az átépítés, de a küllős kerekekkel jobban nézne ki. Attól meg hogy fordított villa van meg modern fékek az csak jó szerintem. Hiába van egy remek motor ha nem lehet vele kanyarodni meg megállni.
A 6. rész második felében van – Te informatikus vagy, tudsz angolul gondolom.
Szívesen! Nyáúúú
na akkor ösznépileg meg let állapitva hogy a eredeti jobb:)
http://www.youtube.com/watch?v=GvWBXHRIauA
ez egy nagyon jó vidi. Már egy ideje bent van a kedvenceim között!