Az európai motorértékesítések kapcsán korábban már írtunk az olaszok gyakorlatáról, mellyel a gazdaság élénkítését a hazai termelés és értékesítés támogatásával próbálják elérni. A számok alapján úgy tűnik ez nem csak egy vágyálom. Az olasz motorpiac adatai és a Piaggio év eleji nyilatkozata legalábbis erre enged következtetni. A Piaggio közleménye szerint ugyanis 1,7%-kal sikerült növelniük (hazai) piaci részesedésüket a tavalyi évhez képest, így az olasz motor értékesítések 30,2%-a a csoporté.
Mindenesetre a válság a Piaggiot sem kímélte, a csoporthoz tartozó Aprilia és Moto Guzzi márkák nagyköbcentis motorjai kisebb példányszámban fogytak. A sikeres év kulcsa, akárcsak Indiában, a kismotorok, robogók értékesítése. Az éves összesítés szerint a legnépszerűbb tíz olasz motor közül öt a Piaggio terméke. A Piaggio Beverly, Liberty , Scrabble, a Vespa GTS és LX modellek megmentették a gyártót. A II. Világháború után pontosan az ilyen kismotorok gyártása segítette az olasz gazdaságot felvirágoztatni, most, a válság idején ez a termékcsalád segítette a Piaggiot a pozitív eredmény elérésében. Az olasz piac csekély mértékű visszaesését, a nagymotorok értékesítésének csökkenését, a csoport piaci részesdését figyelembe véve érthető az olaszok büszkesége: a csoport eredeti márkái, a Piaggio és Vespa robogók sokkal nagyobb számban fogytak az előző évhez képest.
Cimkék:
Egy hibrid járműnek nem kell feltétlenül drágának lennie. A világ második hibrid motorja Indiában készül és még helyi viszonylatban is olcsó.
Elolvasom »Az ausztrálok vérszemet kaptak, egyre-másra az akrobatikus mutatványokat végeznek Harley-Davidsonnal.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
A piaci részesedés növekedése nem feltétlenül jelenti azt hogy a válság nem érinti a pijádzsót. Szerintem csupán piaci átrendeződésről van szó és ahogy írták inkább a kissebb könnyebben fenntartható/ autót helyettesítő motorok/robogók felé tolódik el a kereslet, amiket éppen a P. is gyárt.
Nem gondolnám hogy a bevételük növekedett volna, legjobb esetben is stagnál. Persze nem látom a számokat, ez csak feltételezés.
Ilyen helyzetekben a stagnálás is megfelelő. -sőt
Nekünk is a belső piacot kellene kihasználni és nem behozni a sok sötétben világitó veszélyes hulladékot.