1952-ben a kalandokra vágyó motorosoknak még nem voltak pompás túragépeikhez mindenben illeszkedő, testre simuló, protektoros cordura ruháik. Örültek, ha volt egyáltalán hátsó rugózásuk…
Természetesen ettől még ugyanolyan lehetetlen helyekre jutottak el, mint a mai világjárók. A tisztelet, amit megérdemelnek ezzel, pedig a mai világból talán ahhoz az indiai motoroséhoz hasonló, aki a világ tetejére jutott fel hasonló technikai szintű paripájával.
A fotók egy magángyűjteményből kerültek elő, egy tengerentúli magazin olvasója találta meg őket otthon, és ültette át elektronikus formába. Innen is köszönjük őket!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
megértem hogy 52 be még nem volt védőfelszerelés meg terepgumi motorra de hogy hátsó rugózás mér nem volt azt nem értem.
már elöl ugye használtak meg akkor azér már 50! éve volt motorozás..csak rájöhettek ennyi idő alatt hogy kéne:)
vagy az út már akkor is oan pöpec volt hogy nem kellett igazán?
Azért az a ’47-es Vincent ott volt a szeren, nem csak a felfüggesztése miatt…
Nemcsak motoros ruhájuk nem volt de bukósisakjuk sem, sőt a mocik sincsenek túlzottan felmálházva. Minden tiszteletem az övéké
Ezekkel a motorokkal így döngetni nem semmi.
Láttam mit csináltak pl.az unatkozó amcsi katonák a dögnehéz HD-kal.Félelmetes hogy mentek terepen a dögnehéz minimális rugózású gépeken.
Azért a gumi keresztmetszeti profilja is érdekes.