Az Onroad olvasói tudják, félmillióból ha nem is könnyen, de találhat magának az ember gazdaságos közlekedési eszközt. A múlt hét csütörtökön bemutatott Honda CB Twister új ára azonban csak körülbelül 170.000 forint (42.000 rúpia, 900 dollár avagy 610 euró). Az összehasonlítás persze sántít, hiszen itt messze nagyobb a jólét, mint a feltörekvő ázsiai országban. Mindenesetre a kis 110 köbcentis motor mindaz, amire sokan vágyunk.
Az alacsony ár kulcsa az olcsó alkatrészek – csőváz és karburátor, 110 köcentis, léghűtéses blokk mindössze 9 lóerős teljesítménnyel – és az olcsó, helyi összeszerelés. A gazdaságosság nem csak a vételárban, hanem a fenntartási költségekben is megmutatkozik, gyári adatok szerint a fogyasztás csak másfél liter százon, a fapados technika pedig nem igényel túlzott karbantartást. Hogy a kis masina mégsem csak egy unalmas közlekedési eszköz, arról a stílusos, a CB1000R-re hajazó megjelenés és az ötféle gyári szín tehet.
A Twister első látásra talán nem éppen egy olyan motor, amit az ember zászlóshajójának nevezne, azonban ha jobban átgondoljuk, ezek a motorok fontosabbak, mint az átlagos földi halandó számára kimotorozhatatlan 1000-es sportgépek. India a második legnépesebb ország, a világ egyik legnagyobb motorpiaca. Sokaknak az ilyen járművek jelentik az egyetlen elérhető közlekedési eszközt, nem véletlen, hogy az értékesítések európai szemmel hihetetlen mértékűek. A Honda Indiában is piacvezető, és ez az új masina csak tovább erősítheti pozícióját – ha a Bajaj meg akarja őket előzni, nagyon bele kell húznia.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Lehet vele tartani a tempót, nem probléma szerintem.(sokat jártam 70ccmes 4T robogóval) Ha puncimercivel (kispolszki) közlekednek akkor ezzel is. Szerintem még jobban is gyorsul mint némelyik négykerekű konzervdoboz
“gyári adatok szerint a fogyasztás csak másfél liter százon”
erre azért nem vennék mérget még ha 110ccm akkorse hiszem…mer azér megvan 9 Le és pöröghet mint az istennynila…
mégsem csak egy unalmas közlekedési eszköz, arról a stílusos, a CB1000R-re hajazó megjelenés és az ötféle gyári szín tehet.”
nem mondom hogy ronda sőt szép igy ugy..de ez a darázsfej sose teccett.
és asse birom amikor hasonlítani akar vmire vmi nagyobbra azt jön a HANG és a sebesség és kilóg a lóláb…
mérnem lehet MZ formája?:) drótküllökkel!
Korrekt kis bringa,nagyon jó áron(bár ez nálunk biztos sokkal több lenne).Városi-elővárosi szaladgálásra tökéletes lehet és pofás is.
Nekem tetszik, ennyiért nagyon megérné.
Dolgozni járni tökéletes lenne.
Mondjuk itthon a Simson S53 legutóbbi ára, olyan 440000Ft volt.
A kettő között van különbség.
A Yamaha és Suzuki új nyújtott lámpáját nem tudtam még befogadni, de a Hondájé nagyon tetszik.
És ennyi pénzért még benzinszintjelző is jár, ez mekkora arconcsapás a többi márkának!
60-70km/h-t szépen viszi szerintem, ha sokat pörgeted megközelíti a 2,5-3litert a fogyasztás. De nyugisan lehet elmegy 2 literből 100-on.
Kár hogy nem fussa még egy CBF125-re se, az állam megöli az ésszerű közlekedési alternatívákat (regadó, áfa, rendszám, műszaki, telj.adó, átírás, A jogsi).