Propelleres logó még soha nem díszelgett ennyire sportos motoron. Bár a K család legerősebb tagja, a K1300S 2009-re frissült, mégsem sorolható az ezres gépek alkotta azon elit társaságba, amelynek tagjai a versenypályán is megállják a helyüket, menetdinamika szempontjából pedig egyértelműen a csúcsot jelentik. Az évek óta tartó pletykának a tavaly áprilisi hivatalos bemutató vetett végett, illetve terelte azokat más mederbe. Az S1000RR 2009-ben a World Superbike bajnokságban is részt vett: egy-egy példányt a spanyol Ruben Xaus és az ausztrál Troy Corser hajtott az utcai sportmotorok számára rendezett versenyeken. Svájci pletykák szerint a bajor gyártó jövőre egy szatellit csapattal is gazdagodik, állítólag a német Reitwagen Racing 2010-től BMW-ket indít a WSBK sorozatban.
2009. májusában az utcai változatot is bemutatta a BMW, most pedig ezek a motorok megérkeztek a márkakereskedésekbe. Mivel az európai árat igencsak vonzóra sikerült belőni, sokaknak racionális alternatíva lehet ez az európai gyártású gép, amelyben fellelhető a tradicionális német mérnöki pontosság, a supersport motorok óriási teljesítménye és a kategóriában még újdonságszámba menő kipörgésgátló is.
Részlet a sajtóanyagból:
„Az S 1000 RR-t egy soros négyhengeres erőforrás hajtja, amely kiemelkedő, 193 LE teljesítményt képes leadni, míg száraz tömege mindössze 183 kg. A motorkerékpár azonban nem csupán tömege és teljesítménye révén magaslik ki vetélytársai közül, hanem biztonsági és innovatív szempontból is olyan újdonságokat tartalmaz, mint az újonnan kifejlesztett verseny-ABS és kipörgésgátló (DTC – Dynamic Traction Control). Ezen túlmenően a mindenkori használati körülményeknek megfelelően a motoros gombnyomással választhat többféle motor-karakterisztika közül: vizes útra „Rain”, országútra „Sport”, versenypályás módra „Race” és „Slick. Mivel a verseny-ABS és a kipörgésgátló működése rugalmasan alkalmazkodik az egyes üzemmódokhoz, mindenkor tökéletesen kiaknázhatók az S 1000 RR-ben rejlő óriási teljesítmény- és biztonsági tartalékok.”
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Nagggggyon hejre kis vasparipa! Mikor is fogjátok tesztelni? Alig várom!
Hát még ők hogy várják…. …Mackó mint nagy BMW … izé 😀 rnie a nagy nocomment:D …..
….. egyszer lenne iylen munkaköröm …
Jövőre szűkös év lesz szerintem tesztmotorok szintjén, nem lesz olyan úrias a szakma, mint néhány éve, amikor majd minden újságíró eljutott valami egzotikus helyre, Ausztrália, Japán vagy Dél-afrika..
Én jövőre az S1000RR-re várok a legjobban, ez tény, de csak azért, mert sem a nagy szupermotók, sem az ezresek között nincs más igazi újdonság, és ennek megfelelően tesztmotork sem lesznek. A VFR1200, 1200GS, Multistrada Mackónak és Daninak jut valszeg:) Kawasaki nem ad tesztmotort egy ideje újságíróknak, vagy csak elvétve, az Aprilia is csak pár körre, esetleg egy délutánra, így a nagy motorozásra mindannyian a saját gépekkel készülünk:)
Remélem azért pl. KTM Duke R is lesz, esetleg az RSV4, esetleg új R6 vagy GSXR-ek, de ez a mai viszonyok között lehet, h nekünk is csak álom.
Majd nyomattok egy valag használtmotor-tesztet…
…ez több okból is kézenfekvő lenne amúgy is, bár valszeg a bevételi oldala a nollához konvergál, az oldal álltalános látogatottságát viszont feltehetőleg pozitívan befolyásolja majd.
Említettem ezt az átalakulásnál is, de msot majd akkor nem a tervek, hanem a kényszerűség viszi el ebbe az irányba… …aztán rosszabb dolog soha ne történjen 😀
Én az FZ8-ra várok piszkosul. 3-4 év Fazerezés után baromira érdekel, milyen a váltó modell – már ha lesz…
Ha jól sikerült, még az is lehet, hogy teszek a CB1300-ra…
Én meg a lottó ötösre várok,hogy a felsorolt motorokat megvehessem
Akkor én vagyok aki nagyon kilóg a sorból:
Nem várok semmire. Nagyon nem szeretném a jelenlegit semmire sem cserélni.
Bár egy szaladgálós motort vennék, de nem gyártanak olyat, ami nekem megfelelne.. :-)
Ha szabad hozzászólnom, én csak arra várok hogy legyen némi pénzem benzinre…
:o)))
Na lássuk én mire várok:
-FZ8- arra nagyon
-új Teneré- arra csak kíváncsi vagyok
-Állítólag lesz új TDM is valamikor meg talán MT 02 is.
-Danuvia -jó lenne ha lenne megint magyar motor
-KTM RC4- imádom a supermonokat, hátha megvalósul
-Ducati 549 -szintén supermono
… és amire igazán várok hogy elkeljen a mostani Gs 500-asom és vegyek egy SZR660-at.
Amúgy szerintem is nyomathatnátok használtmotor teszteket. A szokásos tulajdonságok mellett még hogy mire kell figyelni vásárláskor, stb.