Az alábbi videót erős gyomrúaknak ajánlom. Bár az őz a balesetkor csak egy tized másodpercre látszik, a véres következmények felmérésekor minden látszódik a maga naturalista mivoltában. A kollegának mindenesetre óriási szerencséje volt, egy karcolás nélkül megúszta az esetet, bár nem volt sok ideje reagálni az eseményekre. Az őz és az 1000-es GSX-R már komolyabb sebeket kapott.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Nagy mázlija volt a Gixxeres srácnak,hogy nem törte össsze magát csak a gépét.
Őz R.I.P.
Ráadásul, ha jól látom, kanyarban történt az egész.
Két szerencséje volt:
1. Nem esett el.
2. Olyan gyorsan történt, hogy semmit nem tudott csinálni. Bármit csinál ijedtében, valszeg elesik.
Egyébként, ha megnézitek a nyitóképet, az őz átlátszik, látszik rajta záróvonal….
Valaki kiabálja be, hogy fake, aztán valaki mondja meg, hogy miért nem. Akár találóskérdés feladat is lehetne…
bár nem nagyon lehet megállapítani, én úgy láttam, hogy az őz az út mentén állt, és ilyedtében ugrott a motor elé. persze annyi esze nincs szegénynek, hogy helyben maradva megússza az egészet. nagyon sokszor megfigyeltem már, hogy az út mentén álló állatok mindig előrefelé indulnak el, visszafelé csak akkor, ha nagyon messze vagytok egymástól.
Az őz valószínűleg már nem élt mikor a feje a betonhoz ért az ütközés után szóval annak Sanyi.
Hamarosan lehet majd kapni Magyarországon is ultrahangos vadriasztót a motorra, ami nem olyan mint a mostani hanem árammal generálnak vadriasztó ultrahangokat. Azt lehet érdemes lenne kipróbálni.
Csak kérdés hogy mennyibe fog kerülni. Mert ha pl 40000 az kicsit húzós. Megfektetem a gépezetet akkor a lézer blokkolónak, a vadriasztónak meg fejidomnak annyi ami kicsit drága lenne.
Amúgy nemrég errefelé is elütött egy srác egy őzet R1-el 200 felett. Elesett de zúzódásokon kívül semmi baja nem lett. A motor tk.
Dani:
A videó nem fake. Nincsen róla mit diskurálni. Hasonló minőségben van szerencsém onboard-felvételeket készíteni újabban, és közben a következő problematikával találkozok:
a 25 kép/másodperc ha meg is van, a felvevőm max felbonsátánál nem alkalmaz hardware-deinterlace-et. Ezesetben az őz nem “látszana át” itt sem, hanem gyakorlatilag oylan lenne az az egy frame, mint ha az őzet keresztben felvágnád hosszumetéltnek, aztán minden második már átment a felezővonalon, a többi meg még csak ugrani készül.
A csávó felvevője belső deinterlace-el rendelkezik, valamiylen módszerrel vegyíti a két félképet.
Most részletesen ne menjünk bele ebbe, mert szentem nem annyira érdekes itt a téma (amúgy igen komoly technikai probléma, és nem triviális az ideális kezelése sem… …általában vagy túlméretezett megoldásokkal (drága) vagy félmegoldásokkal lehet kezelni), dolog lényegét pedig fenntebb leírtam 😀
Eh, lelőtted a poént sajnos, pedig jó lett volna olvasni, ahogy arról értekeznek, hogy “nahát tényleg ez fake”.
Ez esetben rosszul tetted fel a kérdést 😀
De vitában és kiosztásban, plussz Csernus ™ stílusban király vagyook, úgyhogy kötekedhetünk, csak “szójjá vazze…” időben 😀
Ez nem semmi. Egy szervízben mesélték, hogy az egyik vevőjükkel történt egy olyan, hogy majd leesett az állam. Srác ment mint atom egy alacsonyabb rendű úton. Elé is kiugrott egy őz, de durván. Ugyanis a gyerek kettécsapta. Ekkora sebességnél asszem a motor korrigál, igyekszik egyenesben maradni, ezért nem borult ő sem. Nem rántotta sehova a kormányt, ment tovább. A következő település benzinkútjánál leállt, hogy megnézze, mi van. Hát szép lehetett. Azt mondta, hogy a hűtőbordák közé be volt sülve a vadhús, az első sárvédője telóig leszakadt és a sárvédő meg a kerék közé a sárvédő belső felére volt még hús tapadva, az eleje tiszta vér volt, gyerek bőrdzsekije merő vér volt, bukója szintén. Úgy nézték, hogy mi a rák történt vele. Ja, és a telója egy kicsit behajlott a motor felé. Ott csinálták meg, a szervízben. A srác mondta, hogy olyan büdös volt a tetemtől, hogy csak na.
Egy párszor voltam én is érdekes helyzetben, de szerencsére soha nem futottam össze szó szerint őzzel. Meg egyszer egy vaddisznócsorda ment át előttünk az úton, vaksötét, 84-esen, persze ott is volt kint pár őz az úton, de hálisten, azok annyira megijedtek, hogy mozdulni sem tudtak, így nem ugrottak elénk. Este nagyon gáz, mert akkor vonulnak, vagy mi.
Szóval mázli, mázli, mázli! Mindenki nagyon vigyázzon magára! És az őzekre!
Ilyen az ilyen
én egyszre 1 verebet kaptam el 90-él és az sem volt kellemes
van egy ismerősöm aki tehenet ütött el kamionnal
amugy autópályán is gyakoriak(mármint az őzek ilyesmi)hajnalban
úgyhogy vigyázzunk főleg a szerpentíneken
Idén tavasszal mentünk páran rongyolni a szlovák dombok között. Én, mint mindig, leghátul mentem. Egy őz az út szélén visszariadt, nem ugrott a többiek elé, csak amikor már elmentek mellette a srácok, és csak akkor ugrott az útra, amikor volt egy (relatív nagy) szünet – nekem azért fékeznem kellett, teló koppant, hátulja kicsit húzta a csíkot, de megúsztuk mind2-en.
Ha megnézitek a videó leírást, a srác azt írta, hogy 30fps-es a felvétel, és csak 3 “kockán” (innen az 1/10 sec…) látszott az őz.
Ja és szerinte is csak a kanyarból történő gyorsítás mentette meg.
Üdv! Motorral kettö őzet csaptam el , autóval hármat.Apró jószágból nem is számolom.Mindegyik fájt nekem és a gépemnek egyaránt.A hosszú évek fájdalmas találkozásai megtanították 90%-ban kivédeni a bajt.Persze teljesen nem lehet!Sajnos a legtöbbünk az elsö “randiig” olyan széles látómezővel motorozik mint a videón a kamera,de a testi-, lelki-, gépi felépülés után szinte mindenki kicseréli valódi “széleslátókörűre” ,(én vártam vele egy kicsit!).A haverom a frissen felújított motorjával fogott őzbakot. Pont az ölébe pottyant ,a gép kiment alólla,úgy száz métert ment egyedül majd összetört,a haver “megúszta” zúzódásokkal.Szerintem nem kiküszöbölhetőek,a múltkor az M5-ösön futott majdnem elém, de megállt a leállósávon.
Nekem az a ‘szerencsém’, hogy mielőtt nekiálltam volna motorozni, elég sok motoros ismerőssel vettem magam körül, akik tapasztaltak voltak már akkor is. És rengeteg dolgot meséltek, mit hogyan kell, hogyan nem szabad, mire kell figyelni. Azóta bővült az ismerősök, barátok száma és egyre több és durvább dolgokat hallok, amiből van annyi eszem, hogy konzekvenciákat vonjak le és ne a saját hibámból, káromból tanuljak. Persze vannak kivédhetetlen helyzetek. Az ilyeneket nem biztos, hogy tudnám mind jól kezelni, mert én magam elég tapasztalatlan vagyok még. De ami rajtam múlik, azt szeretném megtenni mind a magam, mind a mások testi épségének megőrzése érdekében. Például sötétben rohadtul figyelem a bokrokat, hol csillog egy szempár, aki épp ki akar jönni az útra. Volt olyan is, hogy nem az csillogott, csak valami útszéli szemét. De akkor is lassítottam. Figyelni kell. Itt a Pilisben elég sok az őz, róka, amik kijönnek az útra. Volt, hogy számoltam, mennyit látunk egy Esztergom-Pomáz szakaszon éjfélkor. Persze, mi vagyunk a hülyék, hogy akkor megyünk arra, mi? De hát ez van. Arra rövidebb, mint végigmenni a dunakanyaron.
Plusz lámpát is lehet felszerelni és a bokrok felé irányítani. De ez csak jobb oldalra megoldható. A másik oldalt zavarjuk a szembejövőket.
Szóval, csak óvatosan.
…kíváncsi voltam, lesz-e beszólás a 130-ra, de amióta nevesített kommentek vannak, azóta nincs fikázás…
Fene tudja, hogy összefügg e a fikázás azzak, hogy vendégként írhatsz vagy sem.
Valszeg a semmitmondani akaró emberek nem veszik a fáradtságok, hogy regiszráljanak, talán inkább csak ennyiről van szó.
Nevesítés azért most is csak képletes… …én is lehetnék akár egy Iklódbördőcei nagymama, és soha nem tudnád meg, hogy valójában egy vezető Arkansasi scientológussal beszélsz 😀
Az emberek azért következetesen használnak nickeket, a magyar motoros “szcéna” meg eléggé behatárolt – egy ismertlen reg-gel írt kommentet egyébként sem vesz túl komolyan az ember. Szerencsére itt egyre több visszajáró, következetes olvasó ragad billentyűzetet.
Valljuk be őszintén, marha nagy mázli, hogy nem mondta senki az őzeknek, hogy “Üsd el a motorost”! Képzeljük csak el, Csenki Attila (showder klub) erről is mesélne, aztán jönnének a hozzászólások, hogy uszítja az őzeket?!
:-))))))
Kétszáznál már lehet, hogy osztották volna az álszentek, de a 130 még erősen a lélektani határ alatt van!
Szerintem itt nem a 130-al van a gond hanem az őzzel… 🙂
Ha kiugrik az őz úgy hogy arra sincs időd hogy fékezz akkor nincs sok különbség a 90 és a 130 között.
Azt hiszem mindannyiunknak van vadállatos sztorija.Én most maradok azoknál a vadállatoknál vakik az erdőben laknak :)) Sajnos az egyik leg alattomosabb ránk leselkedő veszélyek egyike.Van hogy annak köszönheted a találkozás elkerülését, hogy éppen gyorsan mész van, hogy ellenkezőleg.Volt jó pár vadközeli élményem, anno még mikor 250-es ETZ-m volt szaggattam az aszfaltot a rárósi dombok alatt, egy vaddisznó család hanyag eleganciával úgy döntött, hogy ők itt most átmennek.Max fékezés ETZ-vel már amennyire az akkori NDK mérnökei tökjélyre fejlesztett fékeivel lehetséges vol.Ütközés elkerülve, nagylevegő jógalégzés, 1 cigi és gó tovább.Mentünk akár 400 métert is úgy 60 km/h val és egy nyúl szó szerint a motor alá szaladt, éreztem minden lépténél ahohgyan futás közben a blokk alatt beveri a fejét.Se fék se gáz, lefagytam..Aztán mákomra kiszaladt jobbra.Újjabb cigi.Végül ezt tetőzte egy róka átfutása de immár csak 40-el mertem menni.A legfrissebb találkozásom 1 hónapos kb.Mentem a megszokott helyemen kb az én sávom közepén, valami csoda folytán a felező vonal mellett kezdtem el menni, sosem szoktam..Mintha valaki súgta volna.Hát ez vol a szerencsém, egy pillanat volt az egész, egy jól megtermett szarvas kibattyogott elém, megállt ahogy kell szinte éreztem és láttam is hogy pár centin múlott a szarva és a fejem találkozása.Szal ha a megszokott helyemen megyek éppen akkor telibe verem őt.Azóta sajna egyfajta fóbia alakult ki bennem, és aktuális lett a lent említett széles látókör alkalmazása..Úgy járok mint a kaméleon.Kívánom mindanyiunknak, hogy csak majdnem találkozások részesei legyünk.vagy semilyen. Főleg ősztől a legveszélyesebb.Tegnap is parázva mentem le vidékre, nem volt meleg viszont hideg vót :)De elvonási tünetemnek eleget téve muszály volt lenyomnom 200 km-t.Jah és a traktorral felhordott sár sem volt semmi helyenként. De minek írok én ennyit?
Egyszer elém is ki akart jönni egy öz, de az utolsó pillanatban meggondolta magát, és épp, hogy csak összeértünk.
Mire megijedtem, már nem is láttam..
A Nickkel kapcsolatban:
Engem egy kis sárdobálástól nem tart vissza egy nicknév.
Úgy is csak kevesen tudják, ki áll mögötte, és aki tudja, az ugy sem provokál. 😉
A régi oldalon azért zavart, a sok vendég, de legalább jól szórakoztam a sok okosságon, amit kiengedtek magukból.
Most, hogy mondjátok ez itt tényleg kevesebb. Hiányzik is. 🙂
Ezért:
A BMW-sek, meg a HD-sek pénzes sznobok!!!!!
Vagy: A BMW a motor, minden más csak gagyi utánzat!!!
Lentebb olvastam ezeket a számokat.Motorral mindkét őzikét bő 130-cal csaptam el,az elsőnél a vasnak nemigen lett baja de a második már meglátszott rajta erősen,pedig nem estem el.Beugrott az elsőkerék és a blokk közé,a hűtőbordák szegény Jawán nagyon összekuszálódtak ,a feje szétment ,lába eltört ,az enyém csak megrándult.Úgy 300 méter kellett mire kihoztam a jobbra-balra csapkodásból, 90-nél ez elő sem fordulhatott volna.90-ről vagy 130-ról észlelni és vészfékezni élet éshalál,én rokkantnyugdíjas lettem.Természetesen azóta is motorozom (hosszú éveket télen is ,a munkám miatt).A 200 itthon ugye…,Németországban pedig levillognak a szélső sávba.
Nagyon nagy mákja volt az emberünknek! Betartotta egyik legősíbb szabályt: Nem vezetett gyorsabban, mint ahogy az őrangyala repül!
Kb. 2 hettel ezelott autoval tartottam ejszaka hazafele a pusztan, amikor egy nyul hirtelen elem szaladt, majd fekezes es utana nyulkovetes…a nyuszi raszaladt az utra pontosan elem, majd tartotta az iranyt jo 100 meteren a jobb oldali savban en pedig 50-el kovettem ot, dudaltam, fenyszorot villogtattam, de semmi, tiszta hihetetlen! Majd megelegeltem a dolgot, index ki 🙂 es balrol megeloztem…(bar kicsit feltem, h nehogy beszaladjon alam)
Szegény őzikék tényleg szörnyen bután viselkednek. A másik tárgy mozgását egyáltalán nem tudják megítélni.
Nekünk terepezéskor jönnek rendszeresen keresztben, legutóbb konkrétan meg kellett állnom, hogy elengedjem mind az ötüket. Ott vágtattak keresztbe 5 méterrel előttem.
Egyébként konkrétan elütni még csak madarat ütöttem el motorral, igaz az vércse (vagy hasonló) volt. Ja, viszont 165 körül és sisakkal… Onnan a mellkasomnak csapódott, onnan meg az ölembe. Nagyon durva volt az is…
A bőrruhám azóta szürke a visaztól, ami a tollaiból rákenődött!
A szerelőm kapott fejbe egyszer egy galambot nem kis tempóval. Autópályán vagy hol. A plexije sz@rrá tört. Most már új bukója van. Nekem csak hatalmas bogarak csapódnak a pleximnek. Fúújjjj. Egy-kettő elég méretes lehetett, mert jó nagy foltot hagytak. Aztán itthon takarítgatni. Gyomorforgató. Bár soxor szép zöld, meg sárga színűek a foltok. Ilyen neonzöld, meg neonsárga. Diszkós bogarak.
Meg lehet 130-cal úgy ütközni, hogy motoron maradsz, 50-nel meg fejre állsz és meghalsz. Annyira kiszámíthatatlan. Erről is van egy csomó sztorim, de nem őzes, vadállatos téma. Majd ha aktuális lesz.
Én elköszönök mára, jóéjt, jó dumcsizást. Húzok alunni, me’ csak!
Nekem eddig kutya 60-nál oylan 40 centis marmagasságú… ….pont szemből… valahogy megúsztam.
Galamb 110-nél fejbe… ….hagyadtvágott, majd lefejeltem a hátsó dobozt… …szintén nem estem el.
Keresztülmentem már néhány rókán és haonlókon, azok igazából semmit nem okoznak ha az ember vezetéstechnikai hibbát nem követ el. (telóutat szabadon kell tartani, picit több súlyt tenni a lábtartóra, aztá negyenesen neki….)
Mit jelent az, hogy a telóutat szabadon kell tartani? Azt hogy?
Úgy hogy nem fékezel, vagy ha fékezel is, előtte felengeded, sőt még gázt is szoktam adni, mielőtt átmegyek a róka/tacskó/macska/borz és hasonlókon.
Nagyon dúrva baromi bagy mázlija van a csávónak.
Pedig nem is ment gyorsan sztem.
Bárcsak mindenkinek ekkora szerencséje lenne.
tapasztalatbol mondom hogy 1 macskán átdöcen az ember kutyán kevésbé egy veréb 90 nél a válnak meg leszedi a kezed a kormányrol
de nem kell csak 30 al menni és kilyön eléd 1 opel(én már csak tudom)
és te a motorháztetön landolsz a motor meg ügyesen kikerüli a kocsit
akkor már inkább a veréb
ezért kell nagyon de NAGYON ha nem is ovatosan de éberen motorozni