Ha körbenézünk az utakon, azt láthatjuk, hogy nagyon magas a magyar autók átlagéletkora. Mostanra az átlagéletkor elérte a 14 évet, ami leginkább annak köszönhető, hogy bár hatalmas léptékben bővül a Magyarországon regisztrált autók száma, nagyrészt a 10 év körül használt autók miatt növekszik a szám. Ezzel pedig azért nem vagyunk sereghajtók Európában, mert Lengyelországban és Romániában még magasabb az autók átlagéletkora. Azonban Nyugat-Európa legnagyobb részében bőven 10 év alatt van ez a mutató, Nagy-Britanniában a 8 éves átlagéletkoron már meglepődnek az ottaniak.
Az egyébként ijesztő adat mögött teljesen érthető folyamatok húzódnak meg. Nyilvánvaló, hogy ha nem tudunk drágább autót venni, mert nincs rá elég pénzünk, akkor használtat fogunk választani. Érdemes néhány tényezőt figyelembe venni. Az új autók árai folyamatos emelkedést mutatnak. A legolcsóbb márkák legegyszerűbb felszereltségű változatai nagyjából 2 millió forinttól érhetők el. Ez alapvetően még nem is lenne probléma, de ezt az árat két olyan márka biztosítja, amely nem feltétlenül cseng vonzóan sok magyar fülében. Akinek volt régen Dacia a birtokában és egy kevésbé jól összeszerelt példányt kapott, lehet, hogy ma elvből nem hajlandó ilyen márkájú autót venni. Pedig nagy valószínűséggel a mai Dusterek vagy 7 személyes Lodgy-k már teljesen más szintet képviselnek és a szakértők véleménye is azt mutatja, hogy ár-érték arányban verhetetlenek a mai kínálatban.
Az előzőekben említett okok miatt nagyon sok vásárló, akinek nincs pénze egy 5-6 milliós új autóra, azt mondja, hogy inkább vesz egy 7-8 éves használt autót, de az legyen egy megbízható márkához tartozó típus, és legyen benne bőven kényelmi felszereltség. Nagyon kevesen gondolják azt, hogy érdemes a mostani meleg nyarak mellett például légkondicionáló nélküli autót vásárolni (hozzáteszem lassan alapfelszereltség a légkondi). A külföldi import autók viszont általában remek felszereltséggel érkeznek és ha szerencséje van a vevőnek, még jó pár évig fognak megbízhatóan rendelkezésére állni. Vásárláskor persze ne csak az autó életkorára hagyatkozva döntsünk, figyeljünk még a km-óra állásra és lehetőleg olyan példányt válasszunk, amelyik rendelkezik szervízkönyvvel. Lehetőleg vigyünk magunkkal egy olyan személyt is, aki szakértői szintén ért az autókhoz, így rá számíthatunk a döntés meghozatalakor.
Sokan viszont még a használt autóhoz is kénytelenek hitelt felvenni. A legtöbb esetben persze nem kérdés, hogy megéri-e kamatokat fizetni, hiszen sokszor az autóra mindenképpen szükség van. Ilyenkor érdemes azért néhány dolgot szem előtt tartani (kamat, THM, futamidő). Legjobb megoldás felkeresni egy pénzügyi összehasonlító weboldalt, mint amilyen az instacash.hu és ott körülnézni, majd kiválasztani a legkedvezőbb hitelajánlatot.
Sok bank kínál autóhitelt vagy lízinget. Ezek az ajánlatok nem feltétlenül kedvezőbbek a személyi kölcsönöknél. Van viszont egy nagy hátrányuk. Ha kölcsönből vásárolunk autót és az célzottan autóvásárlásra szól, abba a helyzetbe kerülhetünk, hogy nem marad például pénzünk egy olajcserére, vagy a téli gumi garnitúra megvásárlására. Ezért sokkal jobban megéri szabad felhasználású kölcsönt felvenni, mert akkor az ilyen típusú plusz költségeket is bele tudjuk kalkulálni az igényelt összegbe. Ha így teszünk, bosszúság nélkül vehetjük használatba használt autónkat. Fontos kiemelni, hogy hitelfelvétel előtt mindenképp használjunk személyi hitel kalkulátort.
(x) Hirdetés
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »