Éledezik az angol motoros piac, élen a naked kategóriával. A legnépszerűbb motorok a Yamaha YBR 125 és a Honda CBF 125 voltak szeptemberben is.
Bezzeg Nyugaton, halljuk szinte naponta. A hazai autós-motoros piacon végigtekintve sajnos nem alaptalan a károgás. Az autósok minusz 70%-a részben várható csökkenés volt, sokan túlvállalták magukat a hitelek terén az elmúlt években, de ekkora visszaesésre senki nem számított. A motoros piacunk sem túl vidám, szeptember végén a rendszámos motorok eladása 53,9%-al volt alacsonyabb a tavalyi évhez képest. Bár a szeptember ennél árnyalattal jobb volt önmagában, a minusz 50,7% még nem ad okot túl sok vidámságra. Az eladási adatok nálunk még jellemzően nem nyílvánosak (legalábbis nem ingyen), de sokat elárul a tény, hogy Anglia legnépszerűbb motorokerékpárjából önmagában többet adtak el szeptemberben, mint itthon az összes nagymotorból együttesen. A Yamaha YBR 125, a sokszor lenézett, “postásmotor”, csettegő, 328 angol szívett hódított meg egy szezonvégi hónapban, és még 94-et a Custom verzió. Nem olyan kevés szám ez, a hazai legnépszerűbb motorkerékpár, a Honda CBF 125 szeptemberben 10, egész évben 138 vevőt vonzott. A Honda egyébként Angliában második lett, a kis Yamahával a naked piac ötödét uralják. Kolbászból van a kerítés Nyugaton, de mint látszik, ott sem mindenkinek egyformán vastag a pénztárcája, és nem tűnik szégyelni valónak az anyagi viszonyoknak megfelelő jármű vásárlása.
Az angol motoros piac egyébként sokban hasonlít a hazaira, kevés olyan hely van Európában, ahol a sportmotorok ennyire népszerűek. A kategóriák szerinti sorrend 2009. év kilencedik havában: naked (2471 db.), robogó (1983 db.) és szupersport (1930 db.), a teljes piac pedig 11021 darabot számlál. A köbcentinkénti megoszlás nagyjából egyenletes, egészen az 50-esektől az ezer köbcentiméter feletti kategóriáig, kis kiugrással az 51-125 köbcentiseknél.
Néhány kategóriagyőztes, még mindig a szeptemberi eladások alapján. Túraendúró: BMW R1200GS; Custom: Yamaha YBR 125 Custom; Naked: Yamaha YBR 125; Robogó: Yamaha XC 125; Szupersport: Yamaha YZF R125; Enduro: Suzuki VAN VAN 125; Sporttúra: Suzuki GSX650F, míg a túramotorok között a Honda NTV700 a legnépszerűbb. Innen már nem nehéz tippelni, a piaci sorrend: Yamaha, Suzuki, Honda, BMW, melyet a hazai Triumph követ, megelőzve a Piaggio-t és Kawasakit. A TOP10-be a H-D, Aprilia és KTM került még be.
További érdekes adatok: Angliában 1,6 millió motorkerékpár van forgalomban, évi 51.000 új jogosítványt tesznek le, és a motorokkal évi 5,6 milliárd kilométert tesznek meg, ami 3500 kilométer motoronként, mindent beleszámítva.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »