Tíz éve jelent meg az első Brutale, korának legszebb naked motorja, melynek formai elemi azóta más típusokon is feltűntek. Eljött az idő a megújulásra.
Eddig összesen 15400 darab Brutale fogyott világszerte, így nem csak egy újabb szép olasz kuriózum, hanem igencsak sikeres modell kategóriájában, mégis, 10 év hosszú idő. Megjelenésekor a legszebb motornak tartották, design elemei forradalmosították a naked piacot, jellegzetes lámpája a japán tucatmotorokon is megjelentek. Bár ma is gyönyörű, legújabb versenytársai mellett, mint a Ducati Streetfighter vagy a KTM Superduke már nem is tűnik olyan brutálisnak.
Érezték ezt a gyárban is, az átalakítás, vagy ahogy ők hívják, a csendes forradalom a motor 85%-át érintette, mégha ez elsőre csak keveseknek is lesz észrevehető. A gyönyörű forma tehát maradt, ez akár jónak is mondható, mégis kicsit többet vártunk. Talán a Ducati 999 lehetett a riasztó példa, hogy egy sikeres modellt nem is olyan egyszerű leváltani. Technikailag azonban nem fogták vissza magukat, a 990R és 1090RR, ahogy nevük is suggallja, nagyobbak és erősebbek elődeiknél. Javítottak a hűtésen, az üzemanyagellátó rendszeren, a sportmotorokhoz hasonló kapcsolóval választhatunk majd esős és száraz üzemmód között. Mindkét modellen alapfelszereltség a TC, azaz menetstabilizáló elektronika, a nagyobbik modellhez csúszókuplung is jár. A váz mindkét modellnél új, króm-molibdén csövek és alumínium öntvény ötvözete, az egykarú lengővilla a korábbinál 20mm-rel hosszabb.A kerekek könnyebbek és merevebbek, a 1090RR monoblokk féket kapott. Az ülés kialakításánál a komfort is szempont volt ezúttal. Mindez és sok más változás mellett a motor ára nem változik lényegesen, 15.500 a kicsi, 18.000 körül lesz a nagy. Európában euró, az USA-ban természetesen dollár, mondani sem kell, hogy nálunk az európai árak lesznek irányadóak.
Cimkék:
Motorosok legtöbbje csak az első féket használja a sebesség elfogyasztására. Van akinek ez a berendezés azonban a rekorddöntéshez kell.
Elolvasom »Bár a válság miatt még a napokban is hallhattunk rossz híreket a kétkerekűek világából, nem mindenhol ilyen borús a helyzet. A Husqvarna a napokban adta át új főhadiszállását.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »