Mint azt olvashattátok, idén két magyar motoros is indul a mára meghatározó nemzetközi versennyé fejlődött Morocco Desert Challenge sivatagi terepralin. Kárpáti Péterrel ma reggel sikerült élőben is beszélnem, így néhány szóban mesélt az első napjukról. A verseny különlegessége, hogy a Dakar Rally-ról ismert napi hosszú összekötő szakaszok – amelyek az eredménybe ott sem számítanak bele – itt nincsenek. Az első napi rajthoz, illetve majd a nyolcadik napon a céldobogóig kell egy-egy közutas részt megtenni – egyébként végig speciál sivatagi etapokon motorozza le a több mint kétezer-hétszáz kilométert a mezőny.
Sajnos az első, a tengerparti rajtig vezető összekötő azonnal egy tragikus balesettel indult. Egy versenykamion frontálisan ütközött egy helyi személyautóval, amelyben haláleset is történt. (A szervező az eligazításon pontosan azzal indokolta az összekötők elhagyását, mert szerintük ezek a legveszélyesebbek!) Így a tengerparti rajt is csúszott fél órát – de aztán nekilódult a mezőny!
Péter és Laller egész nap végig együtt motoroztak – mindkettejüknek a sivatagi kilométerek gyűjtése a cél a Morocco Desert Challenge-en, így a biztos célba érést tűzték ki maguk elé. A rajt után egy kellemes, 130-as tempóval abszolválható harminc kilométer következett a tengerparti homokban, amit nagyon élveztek. Igaz, itt volt egy kis malőr, ugyanis egy motoros keresztbe fordult, Peti pedig az első kereke felől akarta megkerülni. Aminek egy kisebb koccanás lett a vége. Mindez alig valamivel a rajt után – de szerencsére az összeakadásra annyira kicsi volt a sebesség, hogy semmilyen sérülés nem történt.
A homokföveny után elkanyarodtak a híres, sok motoros által felkeresett leszakadt part irányába, ahol már kövesebbre váltott a talaj. Itt többen küzdöttek defektekkel, de a srácok szerencsére ezt is megúszták. A 218 kilométeres versenyszakasz vége felé megint homokosabbra váltott a talaj – de az igazi komoly sivatagba még nem kóstoltak bele. Peti KTM-jének – amely nem gyári rallimotor – utólagos üzemanyag-ellátása körül ekkor adódott egy kis nehézség.
Az EXC 450 ugyanis elöl a gyári 7 helyett egy 13 literes tankot kapott, amelyet egy hátsó segédvázon levő további tartály egészít ki. Azonban az utóbbiban kicsit lassúnak bizonyult az átáramlás egyik oldalról a másikra. Legalábbis ahhoz képest, ahogy a 450-es fogyasztotta a nedűt rendesebb terhelésen. Így hét kilométerrel a cél előtt köhögni kezdett a blokk… Kis ijedtség után rájöttek a hiba okára, így elég volt oldalára dönteni a motort, megvárni, hogy átcsorogjon az éltető nedű – és biztonsággal befutottak a célba. A 64 motorból a 48. és 49. helyen.
A második napon már a táv is nő: 402 kilométer vár a Morocco Desert Challenge mezőnyére. A navigáció pedig már az első napon is komoly feladatnak bizonyult – ami durvább sivatagi körülmények között nyilván még nehezebb lesz. Az egyes esetekben teljesen elrejtett útpontokat ugyanis úgy kell érinteni, hogy csak az előzőtől viszonyított irányt ismerik a versenyzők – így a navigáció valóban számunkra nehezen elképzelhető agymunka. Amellett, hogy motorozni is kell közben. Bő négyszázat ugye, és mind terepen…
Ide kattintva élőben látható Kárpáti Péter pozíciója és még pillanatnyi haladási sebessége is, így akár az is követhető, hogy halad a napi táv során. (Lallert valamiért nem mutatja a rendszer.) Aki drukkol nekik, az figyelje a 118-as rajtszámú motor mozgását!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »